Senaste nytt

[Tips] Smart sätt att använda US Dividend Miles

Försökte boka det här med United MileagePlus miles (one-way). I _princip_ och enligt deras chart, så skulle det kosta 30k miles enkel intra-Europe i First. Det går inte online, räknas som 2 separata awards. Värd ett försökt med telefon agent dock ;)

Då är det bara hoppa av efter segmentet i OZ F !

[MAP]http://www.gcmap.com/mapui?P=SYD-BKK-ICN-NRT-GUM-ROR&MS=bm[/MAP]

Detta kan också vara intressant. Oceania-Oceania är bara 30k t.r i Business och 40k i First.

SYD-BKK: TG F
BKK-ICN: OZ F
ICN-NRT: OZ F
NRT-GUM: UA C
GUM-ROR: UA C

Ingen stopover på vägen dock (om agenten följer reglerna...)

TG,OZ F har bra med tillgångar också.

Jag kan bekräfta att det går att boka följande för 40k US miles t.r:

SYD-BKK TG F
BKK-NRT TG F
NRT-ICN OZ F
ICN-ROR OZ C

:)

+ när jag frågade om kostnaden för barn under 2 så fick jag svaret: 170$!

Hade förväntat mig med 6000sek...

Last edited:
Är det max 4 sträckor i vardera riktningen eller kan det vara 3+5 också?

Leker med tanken ARN-FRA-BKK-SYD, SYD-BKK-HND-FRA-ARN.
Om man tar en open jaw, skulle det funka att starta returen från RAR (direktflyg med NZ till SYD)?
Frågan är om de godtar avstickaren till HND? Jag håller mig dock inom 24 h på alla sträckor.

Platser finns på alla dessa sträckor och då får man med A380 FRA-BKK med TG i F, B747 BKK-SYD vv med TG i F, B767-300 RAR-SYD med NZ i C, B777-300ER BKK-HND med TG i F. Slutligen kan man klämma B787 Dreamliner HND-FRA med ANA i C.

Det hade givetvis varit kul att testa lite annat såsom t ex LX i F och någon gammal SQ-kärra i F, men jag har inte hittat några platser med LX i januari-februari som synkar.
SQ är ju knepigt då det blir massa byten ner till SYD och man får för många legs. De har väl bara F på SIN-CGK, SIN-MNL samt nån enstaka SIN-ICN? Möjligen att SIN-Denpasar har det också?
Restid är ungefär 12 jan-12 feb 2013. Om någon kommer på ytterligare något kreativt som inkluderar åtminstone A380 med TG i F och Dreamliner med ANA i C så tar jag tacksamt emot tips. :)

Om det där blir av så är ju ett besök hos vännerna i Melbourne också ett måste samt att jag har en kollega i Dunedin som förmodligen kan ordna till något bus för mig om jag tittar förbi...
Om man kollar TG så verkar de inte ha F till MEL, konstigt nog.
Kanske finns något annat trevligt bolag som flyger dit från en annan del av Asien? Får kolla vidare imorgon. Man blir lätt skelögd efter allt letande.

Sedan får jag nog kanske lösa intra-Oceanien med en separat bonusresa. I alla fall det som rör besöket i Nya Zeeland eller SYD-RAR.

Är det max 4 sträckor i vardera riktningen eller kan det vara 3+5 också?

senaste gången jag försökte boka åt min vän sa hon i telefonen klart och tydligt att jag max fick ha 4 legs i vardera riktning. Men som alltid med de amerikanska bolagen får man lite varierade svar varje gång man ringer. Lyckas du hitta en agent som bokar 3+5 åt dig är mitt tips att inte sätta resa på hold då nästa agent kan tycka att det är fel.

Toppen