Senaste nytt

[Tips] Smart sätt att använda US Dividend Miles

Du har väl United, Air Canada och US/CO att välja på. Om du ska hålla dig inom NA, så skulle jag tippa på att någon longhaul med AC är det trevligaste, men jag vet inte riktigt. Inrikes i USA är det väl inte mycket som är speciellt upphetsande.

Jag har själv inte rest till USA men jag tror att gamla Continentals rutter som är opererade med Boeing B767 inom USA har ganska bra Business class produkt, har jag förstått.

Du har väl United, Air Canada och US/CO att välja på. Om du ska hålla dig inom NA, så skulle jag tippa på att någon longhaul med AC är det trevligaste, men jag vet inte riktigt. Inrikes i USA är det väl inte mycket som är speciellt upphetsande.

Jo jag tänkte om det fanns någon specifik linje med ett udda flygplan eller så (typ Thais 77w) som ger en upplevelse lite utöver det vanliga.

Inom oneworld finns det Cathay Pacifics fifth freedom rutt mellan New York/JFK och Vancouver men jag känner inget sådan bland Star Allaince.

Om man vill åka till Rarotonga, går det att rutta så att man kan åka via USA och sen Asien på hemvägen? Är det någon limitering på antalet miles för ett kalenderår?

Om man vill åka till Rarotonga, går det att rutta så att man kan åka via USA och sen Asien på hemvägen? Är det någon limitering på antalet miles för ett kalenderår?
Det beror på hur de tolkar den här regeln.

US Airways | Dividend Miles membership guide
Reservations
.
.
14. Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.
Om de menar Australia/New Zealand är South Pacific zon i bonusresa tabellen, kan du inte flyga via Atlanten.

En fråga jag ställe rmig i detta. Vilka är de bästa Business/First Class upplevelserna man kan ha inom Nordamerika med US poäng?

EWR-LAX med några av United´s (CO) 757-200 (se till att boka rätt flygplanstyp) i UnitedFirst med flat bed seats, torde kvala in högt upp på denna tämligen begränsade lista.
UA1280.jpg

Exempel på en trip report här.

Toppen