Senaste nytt

Tips, råd och hjälp bokning AMEX 2-4-1 Voucher

Olle16

Medlem
Hej!



Första inlägget här men har läst runt här inne ett tag, men känner mig fortfarande novis på ämnet. Skulle gärna önska tips och råd inför bokning av resa.



Har skrapat ihop 2 stycken Amex 2-4-1 vouchers och runt 280k poäng och söker resa för familjen. 2 vuxna och 2 barn (4 och 6 år) Den ena vouchern går ut nu vid årsskiftet så resan behöver bokas snarast för att inte brinna inne.



  1. Varifrån vill du börja din resa? Helst Kalmar. Möjligen Stockholm/Köpenhamn.
  2. Var är din destination? Thailand. Helst Phuket/Krabi
  3. När vill/behöver du resa ut? Tidigast 7 december 2022
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst innan 24 december, men beroende på tillgänglighet möjligen senare
  5. Hur länge vill du vara borta? 10-16 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn
  7. I vilken kabinklass? I Business class eller First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Har 280 tusen eurobonuspoäng och 2 utgående vouchers
  10. Vad är det viktigaste för dig? "Värde", alltså en bra business eller First samt en så smidig resa som möjligt med tanke barn i sällskapet.


Ytterst tacksam för hjälp och råd.
 

Mr Basic

Medlem
Boka en vuxen plus ett barn nu med voucher som går ut 31/12-21. Sedan är det bara att lägga i överväxeln på poäng-samlandet (50K). När det är fixat bokar ni vuxen2 + barn2 med voucher som är giltigt tom 2022. Kan bli olika vägar till Thailand.
 

Olle16

Medlem
Välkommen hit. Jag måste tyvärr börja med lite dåliga nyheter. Dina barn räknas som vuxna så i det här fallet blir det 165.000 poäng per två personer eller 330.000 poäng totalt. Har du planer för flera poäng?

Star Alliance point chart – Where can you travel with your points | SAS

Ovan ser du vart du kan ta dig för dina poäng. USA, Mexiko, Costa Rica skulle funka med det du har. Tyvärr inte Thailand.


Hej och tack för välkomnandet.

Aj då, trodde barn räknades av hälften av poängpriset. Tack för info!

Helst hade velat skaffa fler poäng som skulle ta oss till Thailand, men med tanke på att ena vouchern löper ut vid detta årsskifte hinns det inte med.

Vi är öppna för andra resmål så länge det är ett bra familjeresmål. Har du(eller andra) tips på resmål som skulle kunna passa en småbarnsfamilj med de vouchers och poängen vi skrapat ihop?

Tack för svar!
 

Olle16

Medlem
Boka en vuxen plus ett barn nu med voucher som går ut 31/12-21. Sedan är det bara att lägga i överväxeln på poäng-samlandet (50K). När det är fixat bokar ni vuxen2 + barn2 med voucher som är giltigt tom 2022. Kan bli olika vägar till Thailand.

Det är ju absolut en möjlighet. Tack för den idéen.
 

Senator

Moderator
Hej och tack för välkomnandet.

Aj då, trodde barn räknades av hälften av poängpriset. Tack för info!

Helst hade velat skaffa fler poäng som skulle ta oss till Thailand, men med tanke på att ena vouchern löper ut vid detta årsskifte hinns det inte med.

Vi är öppna för andra resmål så länge det är ett bra familjeresmål. Har du(eller andra) tips på resmål som skulle kunna passa en småbarnsfamilj med de vouchers och poängen vi skrapat ihop?

Tack för svar!

Går väl inte att boka förrän 330 dagar i förväg?

Här finns en utmärkt guide för när bolagen släpper bonusresor och när man kan boka med SAS.

Ultimate Guide to Award Release Dates | AwardFares Blog

Räkna lite baklänges från 2021-12-31 så ser du vad som kan göras.

Om jag räknar rätt så kan du boka hemresa senast 2022-12-25 med SAS om du t.ex flyger TAP eller Air Canada hem från Mexiko.
 
Gör två bokningar, en i business och en i eko med samma flight? Sen ringer du in och uppgraderar när poängen finns. Pågår en värvningskampanj nu tror jag ? Austrian och thai har säten i dec 2022 vet jag :)
 
Toppen