Senaste nytt

[Tips] Prisvärd bonusresa med Flying Blue miles

jerixon

Medlem
Enlighten me.... hur många miles tjänar man på en flygning?
Med bra value antar jag att ni menar att man kan flyga billigt och tjäna in mycket miles?

Med Bra value menar jag i detta fallet att man får mycket för lite poöng när man hittar sådana kombinationer :)
Intjäningen har blivit väldigt dåligt för rabatterade ekonomi i Europa som jag mest flyger, där av flyger jag ej KLM längre knappt.
Flyger man mkt long haul i tjänsten tex. finns det dock en del att tjäna beroende på bokningsklass
 

Brandten

Medlem
Med Bra value menar jag i detta fallet att man får mycket för lite poöng när man hittar sådana kombinationer :)
Intjäningen har blivit väldigt dåligt för rabatterade ekonomi i Europa som jag mest flyger, där av flyger jag ej KLM längre knappt.
Flyger man mkt long haul i tjänsten tex. finns det dock en del att tjäna beroende på bokningsklass

OT
Ah förstår. Då vet jag inte riktigt om jag håller med om att det är bra value, om det kostar 100.000kr och/eller 100 flygningar för att skrapa ihop 25.000 miles som sedan kan användas för Business (om du förstår vad jag menar). :)
 

Glenn E

Medlem
Tror panelen att den här är bokningsbar?:)
cgkmnlklm.JPG
 

Dr. Miles

Expert
Oavsett vad någon tror går det inte att veta med säkerhet förrän du kommit till betalningssidan.
Precis.
Tror panelen att den här är bokningsbar?:)
Visa bifogad bild 57358

Webbsidan försöker i sannolikhet att debitera summan för kombination av Jakarta-Tokyo & Tokyo-Manila, dvs 100.000 miles i Business class.
Därför tror jag att man måste ringa till Flying Blues kundtjänst för att boka en sådan bokning.
Då finns det självklart risk att råka ut för en patrull så att de inte accepterar att bonusresan ska kosta 25.000 miles.
 
Last edited:
Toppen