Senaste nytt

Tips på vinterresmål 2019

Enkelresa med Eurobonuspoäng kostar 60% av t/r priset.

Enkel transatlant med SAS, 60 000 (100000x0,60)
Enkel Star Alliance, 66 000
(110000x0,60)

Men man kan alltså boka en resa på det sättet med 2-4-1? Alltså ARN-ORD-CUN och retur från NY-ARN? Är det bara att ringa Tallinn? När jag söker på SAS Star Alliance-sökmotor blir resorna dyrare när jag inte söker retur. T.ex. ARN-CUN 55 000 poäng med returresa, enkel kostar 66 000.
Det går utmärkt att resa så, läs gärna de klistrade trådarna i sas forumet och första inlägget. Speciellt för trådar om 2-4-1, awardresor och tråden om bokade awardsresor som dock ligger i något annat delforum.

Enkelresa kostar 60% av tur och retur. Men så fort det blir tur och retur även om returen är från annan ort så blir det ordinarie pris.

Hoopas ni hittar något bra. Några till Amex värvningar så har du 140k poäng. Du kan titta på resor till Miami med star alliance och köpa något billigt till någon ö i Karibien. Eller kanske boka in er till Panama. Inte varit där själv men många talar gott on det.

Det går utmärkt att resa så, läs gärna de klistrade trådarna i sas forumet och första inlägget. Speciellt för trådar om 2-4-1, awardresor och tråden om bokade awardsresor som dock ligger i något annat delforum.

Enkelresa kostar 60% av tur och retur. Men så fort det blir tur och retur även om returen är från annan ort så blir det ordinarie pris.

Hoopas ni hittar något bra. Några till Amex värvningar så har du 140k poäng. Du kan titta på resor till Miami med star alliance och köpa något billigt till någon ö i Karibien. Eller kanske boka in er till Panama. Inte varit där själv men många talar gott on det.

Tack! Jag har bläddrat lite i de trådarna men just detta blev jag inte riktigt klok på. Men nu känns det lite enklare! Panama verkar inte heller fel.

Från USA kan man alltid ta ett flyg ner till t.ex. Aruba för nån tusenlapp. Bodde i låghusområdet när jag var där så det var obefintligt med folk på stranden. Riktigt soft att spendera några dagar där

Tack för er fantastiska hjälp! Nu är det inte långt kvar tills jag har 110 000 poäng (ligger som kommande poäng i onlineshoppen så behöver bara vänta in dem...). Då ser det ut att bli en bokning till Costa Rica (Via Chicago) och hem från New York. Costa Rica var det som bäst föll sambon i smaken. Funderar dock på vad som är bäst från Chicago till Costa Rica; Copa eller Avianca? Avianca ser ut att ha bättre kabin i business men skillnaden är rätt liten.

Har ni några Costa Rica-tips får ni gärna hojta!

Toppen