Senaste nytt

Tips på ställe att bo (plats och hotell) i Phuket för en par-tre nätter med familjen?

joa

Medlem
Kommer att flyga från Phuket till HK efter att ha spenderat en par veckor på andra ställen i Thailand.
Så vi tänkte avsluta med 2-3 nätter i Phuket för närheten till flygplatsen
Har inte varit i Phuket sedan början/mitten av 90-talet och då bodde vi på Kata, Karon och Patong. Det lär ju inte blivit bättre på de ställena sedan dess och har inte för avsikt att stanna på någon av de beacherna tror jag. Det måste ju poppat upp hur många alterntiv som helst sedan dess.
Lite input:
- Åker med fru och två kids (9 och 12 år)
- Har inget behov av ett massivt utbud av aktiviteter, restauranger, marknader etc, men det får inte ligga helt off heller helt utan andra alternativ än hotellrestauranger.
- Pool är ett krav.
- Högt på listan står en schyst beach. Det behöver aboslut inte vara en beach med massor av aktiviteter och folk, glassförsäljare etc utan hellre något som är lite mer åt det lugna hållet där man kan lira lite fotboll, kaste frisbee och bada utan att behöver trampa på folk och bli överkörd av en vattenskoter.
- Tror all-inclusive är out of budget, men finns det något skapligt billigt sådant som ni känner till så mottages tips gärna.
- Att det är ett superfancy hotell är inte viktigt. Ett decent räcker gott och väl.

Hit me....

Last edited:

Taggen

Medlem
Valfritt ställe längs med Mai Kao beach ca 20 min från flygplatsen. Jag har bra erfarenheter av Renaissance Phuket efter två besök men det ligger fler bra hotell längs med den stranden. Det finns ett litet område med affärer och lokala restauranger i närheten och de erbjuder gratis transaport från hotellen. Stranden är nästan öde så det finns gott om plats.

TP12

Medlem
Andra tips? Antar att många här varit i Phuket
Hur är Kamala?
Bodde här över förra julen och det var mkt bra. De hade shuttle ner till stranden men vi lämnade aldrig hotellområdet mer än för planerade längre utflykter (hade egen pool osv) - tyckte inte området utanför hotellet kändes så kul.

Vi tog några dagar här med för att få lite strand. Var också bra, i stort sett privat strand för hotellet (som inte har så många rum) dvs inga försäljare och liknande. Dock, en bit till flygplatsen.

lillemannen

Medlem

Har bott här i olika omgångar. Nära flygplatsen och lugnt runt omkring hotellet.

Jag gillar Nai Yang. Bästa stranden på Phuket enligt mig och precis vid flyget. The Slate är nice men L'esperit är ett kap med billiga hus med egen pool.

Toppen