Senaste nytt

Tips på smidigt resmål med småbarn

All inc kan vara rätt dyrt vad de gäller charter, åker själv på en All inc för första gången pga. barn ja :) till Mallorca i början av Spetember, de var rätt prisiga alternativ. Vi valde att boka flygen med rödnosen och sen andvände vi boknings sidor; booking expedia etc. för hitta ett ALL inc hotel. och det kan bli rätt mycket billigare faktiskt. så kanske ett tips till Gran canaria?

Ving låg på ca 38k+ för vår mallorca resa, de slutade med vi betalade 23k för norwegian+expedia bokad ALL inc hotel. Då kan jag tillägga att hotellet kanske inte är lika fint som Vings var men endå verkar det vara bra, fått ok recensioner och har de vi behöver + lite till. och 15k att spara är ju ett par weekends :)

Har varit ett par gånger med små barn i Dubai/Abu Dhabi och tycker det är ett svårslaget resmål vad gäller klimat när klimatet inte är lika inbjudande på våra breddgrader i förhållande till flygtid och tidsskillnad. Plus för direktflyg (från Köpenhamn åtminstone) med både Emirates och Norwegian. Kolla in det är mitt tips!

Det absolut bästa jag varit på var I kuba. Min erfarenhet är lik aknde. Jag trodde aldrig all inclusive skulle vara min grej, men nu är jag fyrabarnsfar och längtar enbart efter att släppa allt ansvar, låta barnen äta all glass de vill utan att jag ska behöva stå där och räkna främmande mynt och fundera på dricks.

Vi var på Paradisus princesa del Mar på Kuba , och det var magiskt. Fokus är på att föräldrarna ska ha det bra jämfört med på svenska all inclusive där fokus är på barnen, och föräldrarna får maximum någon timme ifred. På paradisus lämnar man barnen på hotellets dagis när man vill mellan ca 9 och 18, är det något så hittar de dig varsomhelst på området. Barnen har det härligt och kul och får lära sig franska på kuppen.

Vill du ha hjälp med barnen utöver de timmarna kan man betala mer för att få barnflicka i finkläder som följer med till diverse restauranger på området så att man både kan vara med barnen men också äta en hel måltid utan att springa runt som någon slags barnbetjänt som man gör i den svenska vardagen. Helt fantastiskt. Jag kanske låter som en dålig föräldrar, och det kanske jag är ibland, men jag älskar mina barn och de älskar mig.

Detta är en fråga vi kämpat med mycket, senast i fjol. Då föll valet på Dubai. Det var inte billigt, för vi satsade på ett bra hotell (WA). Men vi fick sol, avkoppling och bra mat.

November är himla svårt om man inte vill sitta 8h+ i flygplan.

Vi har även testat Madeira. Inte lika varmt eller solsäkert, men vi var ändå nöjda. Bra hotell, bra mat och inte för varmt för barnen. Kanske bra att försöka hitta hotell med uppvärmd pool och/eller pool inomhus.

Jeg talte med fruen - og hun mindede mig om vores ferier på Mauritius da vores datter var lille. Vi har været der to gange hvor hun var 11 mdr og senere da hun var 1,5 år. Det har den store fordel at tidsforskellen ikke er særlig stor og man kan flyve dertil med skift i Paris (Air France) eller Dubai (Emirates). Det er en lidt længere flyvetid, men der er virkelig dejligt nede og vejret burde være fint i November. Vi har været der i Oktober og Maj - havet var lidt koldt i Oktober, men hvis i rejser midt/slut November burde det være ganske fint.

Känns väl rätt givet att kanarieöarna är ett bra val. Bra tillgänglighet med poängresor, varmt vid den tiden, mindre flygtid jämfört med alla andra alternativ. Samt ett relativt brett utbud av hotell.

Toppen