Senaste nytt

Tips på shopping i New York

Skakar liv i tråden då jag ska till NYC i Augusti och tänkte utöka förrådet av väskor. Någon som har tips på bra sortiment och pris på TUMI och RIMOWA? Antar att det som så mycket annat är billigare i USA.

Jag handlade min TUMI väska på Macy's i januari. Det är denna:
Kp InternationalExpandable Carry-on - Tumi | Travel Heroes

Kostade $500 - 10% rabatt + sales tax. Eftersom denna är över $55 eller $110 gränsen så blir det lokal försäljningsskatt på transaktionen. stewigriffin har kanske bättre ställen.

Slutsats:
Sverige 5,465kr
Macy's $490 x 7kr = lite underkant av 3,500kr betalade jag

Rimowa har jag inte sätt så billigt i USA, anses nog vara ett "premium imported brand". Rimowa hittar du billigt på tyska webbshoppar.

Inte nödvändigtvis. Jag tänke köpa väskor i USA i julas, men det blev en på Åhlens istället då frugan hade en 20% rabattcheck där.

Kostade $500 - 10% rabatt + sales tax. Eftersom denna är över $55 eller $110 gränsen så blir det lokal försäljningsskatt på transaktionen. stewigriffin har kanske bättre ställen.
Rätt bra pris du betalade, tycker jag. Just på denna modell tror det blir svårt att hitta billigare. Kanske endast på semi-annual sale om man har tur för Tumi är mycket populärt märke.
Skatt på väskor blir det alltid, det är endast kläder, skor och mat är undantagna($110 gräns nu). Enda sättet att undvika är att handla i SEZ i NJ, t.ex. Jersey Gardens.

Skall till New York nästa vecka och undrar om man skall vika en dag till en tur till Jersey Garden? Hit eller miss??

Kan väl vara värt ett besök. Passa även på att åka upp till det gigantiska Woodbury Prime Outlet som ligger en bit upp i NY.

Då det är makens 1 gång misstänker jag att jag måste göra alla klassiska saker man bara måste se i några dagar.
Jersey garden ligger väl närmare till än woodbury? Beror ju helt på vad som finns att handla liksom.
Om det regnar kanske man kan lägga en dag där som alternativ, har förmånen med en riktigt bra outlet "runt" hörnet här hemma.

Hur många dagar är ni borta? I princip brukar det ju gå en dag på Jersy Gardens om man ska shoppa lite och även om det är lite längre till Woodbury, så tycker jag det är värt det. Är man där uppe kan man även fortsätta lite norr ut och besöka Orange County Choppers.

Toppen