Senaste nytt

Tips på shopping i New York

Woodbury Common är överväldigande stort och i princip alla brands man känner till och lika många man inte känner till finns där. Jämför man med Barkarby Outlet där det känns som en ren utförsäljning så är Woodbury rena motsatsen, de har alla storlekar och färger osv.

Precis! I New York fallet känns det nästan tvärtom. Gick in på DKNY butiken på Manhattan för att komplettera ett köp jag gjort i Woodbury. Utbudet i Manhattanbutiken var uruselt (i det här fallet på skjortor) jämfört med deras butik i Woodbury.

Jersey Gardens är helt ok, har spenderat alldeles för mycket pengar på kläder där. Förra julshoppingen återvände jag o hustrun från med 86kg bagage.. Ingen tax på kläder i NJ heller. Missa inte att luncha på Johnny Rockets, hamburgerhak i 50s stil. Finns ett Country Inn And Suites rakt över gatan som är bra också.

" Missa inte att luncha på Johnny Rockets, hamburgerhak i 50s stil"

Var inne o kolla deras mat, precis sånt man ser på film typ. Men too much junkfood för min mage. :rolleyes: maken kommer och gilla det helt säkert.

Med resa i economy blir det inga sådana utsvävningar i bagaget. Gillade den tiden då det gällde väskan och inte vikten.

Jodå, det blev en regnig dag under vårt New York besök så vi drog till Jersey Garden och det var en klar hit. Tyvärr gick tiden så snabbt att halva outleten blev aldrig kollad;) även Johhny Rockets fick sig ett besök. Ingen hit för min del. Mycket bra priser och rabatter.
På QuickSilver inne på Manhattan fick jag personalrabatt på en ordinarie vara.....inte helt fel med 60% rabatt.

Toppen