Senaste nytt

Tips på SAS resmål december-januari

Homer

Medlem
Jag är ingen Asien-fantast så slår istället ett slag för fantastiska San Diego! SAS till SFO och du är nästan där. Det är varmt, maten är bra, människorna trevliga, utelivet fantastiskt och prisnivåerna humana. Smidigt med engelskan är det ju också....

och hur är temperaturen i vattnet i decemer january, han skrev att han ville bada ;)
Jag antar att han inte menade i hotellpolen.
 

Palazzi

Medlem
och hur är temperaturen i vattnet i decemer january, han skrev att han ville bada ;)
Jag antar att han inte menade i hotellpolen.

Man kan inte få allt :rolleyes: (eller det kan man ju...) 14-15C brukar det vara, haha
Blir väl aldrig varmare i vattnet än 21-22C vid ens under högsommar på nämnd plats.

Hotellpoolen som gäller! :p

Men tänk så kul han kommer ha i San Diego :cool:
 

miles

Medlem
Även jag gillar Filippinerna, men så är jag dykare också :) För att komma med något nytt i tråden föreslår jag Mexico, och då västkusten. Puerto Escondido är en härlig liten avspänd ort med helt okej stränder, mycket surfare och backpackers som rör sig där så kan inte vara omöjligt att få tag på schysst men prisvärt boende för en längre tid. Nu är det några år sedan jag var där men jag tror att det fortfarande känns som en ganska "genuin" ort där man kan tänka sig att stanna en längre tid. SAS till SFO och sen United ner till MEX och vidare till PXM kanske? Sen finns det ju lyxigare orter längs västkusten om man vill bryta av från backpackerlivet över en helg :)
 

Igorius

Medlem
Även jag gillar Filippinerna, men så är jag dykare också :) För att komma med något nytt i tråden föreslår jag Mexico, och då västkusten. Puerto Escondido är en härlig liten avspänd ort med helt okej stränder, mycket surfare och backpackers som rör sig där så kan inte vara omöjligt att få tag på schysst men prisvärt boende för en längre tid. Nu är det några år sedan jag var där men jag tror att det fortfarande känns som en ganska "genuin" ort där man kan tänka sig att stanna en längre tid. SAS till SFO och sen United ner till MEX och vidare till PXM kanske? Sen finns det ju lyxigare orter längs västkusten om man vill bryta av från backpackerlivet över en helg :)

SFO i all ära, men att använda Amex 2-4-1 dit (som jag tror att Jixxe skulle vilja) är väl tyvärr inte det lättaste.
 

Jixxe

Medlem
Tack för tipsen! Lutar mot att ta sig till Shanghai och sedan vidare till Filippinerna eller Thailand. Någon som hyrt finare lägenheter i någon av dessa länder som ni kan rekommendera?
 
Toppen