Senaste nytt

Tips på routing Arlanda - Seychellerna i First/Business

Vill du maximera? Och så länge du inte behöver använda en voucher? Tallinn godkänner inte rutten men vanliga kundtjänst gör.
Fanns det inte ett trick att man kunde boka en Star Alliance award hos vanliga kundtjänsten och sedan tillämpa AMEX 2-4-1-rabatten i efterhand? I så fall hade det kanske varit en workaround för att få igenom roliga routings?

Prova att boka de 2 som finns med Ethiopian och se om två till släpps efter någon dag. Använd Expertflyer för att hitta en avgång där det ser glest ut i kabinen vad gäller tagna säten. Kostar ju inget att boka och sedan avboka om det inte skulle släppas fler.

Jag har tidigare år hittat 4 i Business med Turkish.

Letat har även även jag gjort dagligen. Men att hitta 4 platser är i stort omöjligt, iaf just nu.. Varken med EB eller M&M

Fanns det inte ett trick att man kunde boka en Star Alliance award hos vanliga kundtjänsten och sedan tillämpa AMEX 2-4-1-rabatten i efterhand? I så fall hade det kanske varit en workaround för att få igenom roliga routings?
Fanns kanske förut men totalnej nu. Om rutten inte är godkänd enligt Tallinn så kan du inte applicera vouchern i efterhand. I och med att Seychellerna tillhör billigaste zonen så tycker jag det är värt att skippa vouchern för att få till en rolig voucher. Men om jag ska till Australien så får jag hålla mig till Tallinns regler.

Fick idag till en 2-4-1 för 4 pers till Seychellerna för i vinter. Blev 3 legs, ARN-FRA-IST-SEZ och samma väg tillbaka. Tyvärr inte tillgänglighet i C för hela familjen men typ hälften, så jag gjorde 2 bokningar. Blir lättare att komplettera på en bokning bara.

Så nu blir det till att bevaka på de som saknas... Skatten gick på totalt drygt 15k så man hoppas ju på att det dyker upp nån kortare routing eller alla i C innan vi åker.

• Gilla
Reactions: Gus
Bullar med en fråga. Ni som varit på Seyshellerna. När var ni där (månad)? Och hur var vädret. Funderar att resa i början på mars.

Toppen