Senaste nytt

Tips på romantisk middag i Göteborg

JacobGBG

Medlem
Det här är ju lite av min specialitet. Eller snarare fetish efter att ha räknat efter att det gick 16k på mat på de diverse michelin restauranger jag ballade ur på i NYC nyligen. :eek:

Hursom, vad som är romantiskt kan ju vara väldigt personligt.så jag ger mig inte på att peka ut en plats som THE romantiska restaurangen. Jag ger istället ett par alternativ efter kategorier som tassar runt ämnet.

Bäst atmosfär: Norda Bar & Grill i Clarion Hotel Post har tillsammans med Fiskekrogen stadens mest pampiga restauranglokaler. Den senare har en liten edge vad gäller mat, den tidigare en mer levande helhetsupplevelse med närhet till en alltid välfylld bar/lounge på nedervåningen.

Bästa konceptmiddag: Peacock Dinner Club som ligger på Avenyn serverar Dim Sum och sushi av hög nivå i en design tung lokal som för tankarna till Bed Supper Club i BKK eller TAO/Lavo i NYC.

Bästa utsikt: Restaurangavdelningen på Heaven 23 (Gothia Towers). Har också efter middagen direkt tillgång till intilliggande bar som alltid är välfylld och med bra energi.

Bästa Mat: 28+ hands down. Michelin stjärna sedan 19991 vilket är längre en någon annan restaurang i landet och har i allmänhet den jämnaste, höga nivån på sitt kök i landet.
 

Bernie

Medlem
Håller med @rob74 om att K&V och Thörnströms lämnat starkast intryck. Aldrig varit besviken på Thörnströms. Har en dålig upplevelse från Sjömagasinet, och då blir man lätt lite negativt inställd. Det är ju sjukt mkt pengar det handlar om. Käkar ni på Thörnströms - be om bord vid fönstren.
 

Bernie

Medlem
Bästa konceptmiddag: Peacock Dinner Club som ligger på Avenyn serverar Dim Sum och sushi av hög nivå i en design tung lokal som för tankarna till Bed Supper Club i BKK eller TAO/Lavo i NYC.
Har haft många suddiga kvällar där, men aldrig testat maten... :cool:
 
Tack för alla svar! Ska konferera med respektive och göra ett urval från era förslag ovan.

Tänk om vi haft ett Restaurang-forum här på BusinessClass, känns rätt självklart egentligen...
 

vicce

Medlem
Tack för alla svar! Ska konferera med respektive och göra ett urval från era förslag ovan.

Tänk om vi haft ett Restaurang-forum här på BusinessClass, känns rätt självklart egentligen...

Tycker definitivt en forumdel ska vara "Restauranger". Medvetna resenärer måste ju äta en bit mat också :)
 

zanga

Medlem
Har aldrig varit där, men verkar intressant, speciellt när man är stort fan av Patrick Bateman ;) (American Psycho)

DORSIA /

"...We should've gone to Dorsia... I could have gotten us a table..!"
 
Toppen