Senaste nytt

Tips på rolig restaurang i Hong Kong?

RobHK

Medlem
Jag sitter på flygplatsen i Hong Kong just nu och är på väg härifrån. I vanliga fall så är jag ju verkligen ingen att fråga om "Michelinare", men i HK går det ju faktiskt att kombinera det med "vanlig" på Tim Ho Wan som har en stjärna. Jag åt lunch där idag för 149 HKD (och då beställde jag nog mer än behövdes, är man några fler så borde det landa på kring 100 HKD per person).

Det är väl ett av de vanligaste tipsen på restauranger i HK, så ingen "dold diamant". Annars så är ju en populär restaurang bland BC-folk La Vache för kött och pommes.

Det har blivit lite av en legend dedär med världens billigaste Michelin restaurang, den har faktiskt inte sen väldigt många år en stjärna längre. Utan restaurangen finns ju idag på flera platser och en av platserna omnämns som Bib Gourmand, nivån under en stjärna. Där de flesta turister går ovanpå Airport Express har vad jag vet aldrig ens varit Bib Gourmand, men är ändå ett trevligt ställe innan man lämnar HK att äta speciellt de socker-toppade buns med chau siu pork på insidan som du fotograferat, otroligt goda. Tim Ho Wan som hade en Michelin stjärna stängde 2012-2013 och låg i en otroligt liten lokal på Kowloon sidan, jag hann bara prova den en gång innan den stängde.

La Vache är stabilt, rekar då att gå på den i SoHo. Wooloomolo Prime för utsikt, Grand Hyatt Steakhouse för bästa köttet.
 
Toppen