Senaste nytt

Tips på rolig restaurang i Hong Kong?

Aidin

Medlem
Vi provade lite olika men det som är mest minnesvärt för mig är Ozone på Ritz Carlton. Vi provade även deras brunch, som var något av det häftigaste jag prövat i brunchväg…. Bra champagne och mkt bra mat. Fina drinkar och superutsikt. Ganbai!
 
Jag var lite vag mest för att jag är öppen för det mesta. Har bra koll på Michelinare utan mer intresserad av "vanliga" men riktigt bra eller intressanta ställen
 

RobHK

Medlem
Zuma är populärt bland västerlänningar, en tidigare chef som tyckte de va bland de bästa hon någonsin ätit och gick tillbaka dagen efter. Tycker inte själv det är SÅÅ speciellt. De har en brunch med freeflow champagne om du är het på drickat..

La Rambla - Dyr men bra spansk mat, de har en riktig trevlig ute-del med harbour view där man kan fortsätta kvällen med några drinkar efter maten (eller äta hela middagen ute).

Caprice - En av de bästa om inte den bästa restaurangen i hela HK, för speciella tillfällen.

Tai Kwun har ett par roliga ställen i trevlig miljö - Madam Fu och Magistracy är väl de som står ut.

Samsen Sheung Wan - Stabil lite annorlunda thai mat och riktig bra prisvärda drinkar

City Hall (Maxims) - Klassiska Dim Sum lunch stället (oftast väldigt lång kö på helger, kom tidigt och häng på låset)

Chaat - En Michel stjärna indisk mat, för mig en väldigt annorlunda upplevelse, rätt prisvärt till och med för stjärna. Väldigt svårt att boka bord..
 

RobHK

Medlem
Annars ta dig ut till Lamma Island eller Cheung Chau med färja, promenera runt och titta på den fina miljön och ät en seafood middag utomhus. En tredje variant om du är mer äventyrlig är att åka ut till Sai Kung Country park och vandra (min profilbild är därifrån) och avsluta dagen med en liknande seafood middag i Sai Kung byn.
 

Thornado

Medlem
Jag var lite vag mest för att jag är öppen för det mesta. Har bra koll på Michelinare utan mer intresserad av "vanliga" men riktigt bra eller intressanta ställen

Jag sitter på flygplatsen i Hong Kong just nu och är på väg härifrån. I vanliga fall så är jag ju verkligen ingen att fråga om "Michelinare", men i HK går det ju faktiskt att kombinera det med "vanlig" på Tim Ho Wan som har en stjärna. Jag åt lunch där idag för 149 HKD (och då beställde jag nog mer än behövdes, är man några fler så borde det landa på kring 100 HKD per person).

IMG_7742 Medium.jpeg

Det är väl ett av de vanligaste tipsen på restauranger i HK, så ingen "dold diamant". Annars så är ju en populär restaurang bland BC-folk La Vache för kött och pommes.
 
Toppen