Senaste nytt

Tips på resväg Maldiverna/Seychellerna

Hej alla glada,

Jag är intresserad av att få hjälp med att inventera vilka bolag och rutter det finns att tillgå med Eurobonus, för att ta sig till Maldiverna samt Seyshellerna i business och first. Finns det några bättre alternativ än följande?

Maldiverna
ARN-IST-MLE (Turkish C)
ARN-SIN-MLE (Singapore C)

Seyshellerna
ARN-ADD-SEZ (Etiopian C)
ARN-IST-SEZ (Turkish C)

Har LH slutat flyga F mellan FRA-BLR?

Tacksam för tips.

Vi flög med Austrian via Wien till Seychellerna med bra tider, personligen skönare än att vara uppe i ottan i Istanbul eller Addis. Personalen var väldigt trevlig och fräsch kabin :)

Har LH slutat flyga F mellan FRA-BLR?
Lufthansa flyger med första klass nu i alla fall.
screenshot-awardfares.com-2019.09.22-15_36_50.png

Maldiverna via Singapore går att lösa hyfsat enkelt med framförhållning. Morgonflighten SIN-LHR på returen, om ni inte vill ha 20 timmars layover i Singapore.

Rekommenderar inte Etiopien

Ja, det får du gärna utveckla...

Familjen Senator har också lagt ET på "the no fly list". Hårdvaran är helt ok, faktisk rätt bra. Men vi hade 4 segment ARN-ADD-JNB-ADD-ARN och allt som var av mat var i princip oätligt. Jag står nog inte på listan över petiga i familjen, min sambo är det och gravid var hon under resan. Men det var min kommentar som hon upprepar varje gång ET kommer på tal: "var det jag åt" säger allt. Låt mig inte börja med maten från Addis, det där blötta brödet som ser ut som något bandage jag hade runt foten när jag stukat foten som tonåring. Smakade papp.

Servicen undrade jag på "who is serving who"? Turkish Airlines klass i avsaknad av leende.

Sen har vi flygplatsen i Addis, nej tack.

Vi sitter nu och undrar på vad vi skall åka i mellandagarna och över nyår. Seychellerna ett alternativ. Funderar på Edelweiss från Zurich som jag kan använda M&M till, eller betala för QR. Men QR är sjukt dyra just till SEZ.

Ja det lät ju inge vidare! Verkar vara högt och lågt då alltså när det gäller Etiopian. Har hört/läst en del bra..

Toppen