Om man vill äta Tyskt då? Jag som bor i BCN är aningens trött på Spanska/latinamerikanska maträtter![]()
Du har ju unika Waldhotel Sonnora inom två timmar från flygplatsen. Tre stjärnor, 19,5 i Gault Millau. Dessvärre har kökschefen nyligen avlidit.Jag väcker liv i den här tråden igen. Ska ner till Frankfurt med morgonflyget och ska sedan plocka ut en bil och åka någonstans för att äta en trevlig lunch. Någon som vet om det finns en riktigt bra lunchrestaurang inom en timmes körning från flygplatsen? Gärna fine dining/Michelin, fast till lunch, och gärna ute på landet snarare än i city. Eller åtm någonstans där det går att parkera bilen.
Grymt, det ser lovande ut! Lite långt att köra bara, men kanske kan funka. Trist med kökschefen :/Du har ju unika Waldhotel Sonnora inom två timmar från flygplatsen. Tre stjärnor, 19,5 i Gault Millau. Dessvärre har kökschefen nyligen avlidit.
Waldhotel Sonnora — Hotel und Restaurant***
Rätt legendariskt ställe. Tre stjärnor sedan 2000. Ser så klassiskt ut som man det bara kan bli. Verkar vara en 16-17 mil från Frankfurts flygplats.Grymt, det ser lovande ut! Lite långt att köra bara, men kanske kan funka. Trist med kökschefen :/
Scheiße! De hade stängt för lunch på onsdag.Rätt legendariskt ställe. Tre stjärnor sedan 2000. Ser så klassiskt ut som man det bara kan bli. Verkar vara en 16-17 mil från Frankfurts flygplats.
Jag väcker liv i den här tråden igen. Ska ner till Frankfurt med morgonflyget och ska sedan plocka ut en bil och åka någonstans för att äta en trevlig lunch. Någon som vet om det finns en riktigt bra lunchrestaurang inom en timmes körning från flygplatsen? Gärna fine dining/Michelin, fast till lunch, och gärna ute på landet snarare än i city. Eller åtm någonstans där det går att parkera bilen.
Scheiße! De hade stängt för lunch på onsdag.