Senaste nytt

Tips på restauranger/caféer/barer i Prag

Hur har jag missat Sibeeria? Ligger ju bara ett stenkast från Melia Innside där jag bott senaste besöken... Men den kanske är relativt ny, var ett par år sen senast.
Tja, senast jag var här på riktigt (räknar inte byte från flyg till tåg) var 1996. Skulle vilja säga att den är ny sedan dess men ärligt talat minns jag inte ;-)

Från denna resa har jag inga mer direkt positiva tips. "Beer garden" på Letna har bra utsikt men jag hittade ingen ölupplevelse. Woki gjorde en hyfsad enkel lunch där den stora frågan är hur en nudelwok kan hålla typ 95 grader i 45 minuter...tog tid att äta. Fat Cat gamla stan var okej men känns lite som O'Learys utan sport.

Jag sitter just nu på Sibeeria för andra kvällen i rad. Trevligt ställe med genuin känsla, och en rad bra öl helt enkelt. Riktigt goda chicken wings också - och jag klarar egentligen inte att äta med händerna. Men här gjorde jag ett undantag...
Rolig info från gårdagen är att skotten som jobbar extra där snackar svenska (efter att ha bott i Sverige i många år) och är i Prag för att bli pilot.

Jag inser förresten att torsdagens lunchplats ändå förtjänar att nämnas. Kavárna Adria, Národní 36, 110 00 Nové Město har en terass/uteservering som var trevlig, två trappor upp så lite lugnare än gatunivå. Klassiska tjeckiska smaker, både köttsoppan som förrätt och gulashen som varmrätt kändes vällagade och genuina. Bra service också men då jag hade lokala guider är det kanske inte 100% representativt för någon som inte pratar språket. Känslan inne var också rätt bra så för den som vill äta traditionellt i området är det nog värt att överväga.

Toppen