Senaste nytt

Tips på restaurang i Köpenhamn

På vilket sätt?

Började med en bortslarvad bokning för en 60-årsmiddag, som sedan följdes av en servitör som inte kunde något om drinkarna eller deras viner. Att sedan maten kom i fel ordning eller inte alls. De kunde inte göra barnportioner. Sen var det varmt som i en bastu på det nödbord vi fick längst i restaurangen kunde de inte göra något åt.

Men några av rätterna, inte alla, höll högsta klass och det serverades två riktigt bra viner... Dock så kunde de inte servera champagne på glas!?!

Började med en bortslarvad bokning för en 60-årsmiddag, som sedan följdes av en servitör som inte kunde något om drinkarna eller deras viner. Att sedan maten kom i fel ordning eller inte alls. De kunde inte göra barnportioner. Sen var det varmt som i en bastu på det nödbord vi fick längst i restaurangen kunde de inte göra något åt.

Men några av rätterna, inte alla, höll högsta klass och det serverades två riktigt bra viner... Dock så kunde de inte servera champagne på glas!?!

Ja, det låter ju inte som en toppenkväll. Förhoppningsvis en engångsföreteelse. Jag återkommer med mitt omdöme.

Vi provade.
Förrätterna lämnade oss lite fundersamma över varför detta var så speciellt. Räkchips (well, andchips) som inte imponerade. Råbiff som var god, men som saknade tillbehör. Ceviche som saknade balans med tillbehören (ration fisk/övrigt var lite off).

Nästa sjok var pasta. Det fick oss att förstå ovan mening ("Nej, Gorilla!").
Sen kom köttet.
Sen var vi för mätta och belåtna för att riktigt njuta av efterrätterna. Men de var goda. Hallonen smakade som om man åt direkt från busken.
Sen kom notan. 1450DKK. För allt? Det är inte utan att man ler.

Bra. Mycket bra.
Min enda invändning är som vanligt kostnaden för kranvatten (60DKK).

Hur svårt är det egentligen att få bord på Noma (för två eller fyra personer) om man försöker boka online direkt när bord släpps?

Hur svårt är det egentligen att få bord på Noma (för två eller fyra personer) om man försöker boka online direkt när bord släpps?
Min erfarenhet är att det går utmärkt. Häng på låset kl. 10 den 3 augusti för bokningar för november. Överbelastning har dock varit ett problem.

Mitt problem är snarare att jag inte kan planera för en middag e.d. tre månader fram i tiden. Därför kan det vara lönt att skriva upp sig på gästlistan om man är flexibel.

Toppen