Senaste nytt

Tips på resor/alternativ för statuspoäng att nå lifetime gold

Lippi

Medlem
Hej

Sitter på gold 9 år i rad och insåg nu att mitt 10e år går ut 31 maj. Skulle behöva 25.000 statuspoäng fram tills dess.

Vad har folk för tips på effektivast sätt nå dessa?

Alternativ 1 är att boka massa resor över dag. Hur reser man effektivast för att samla poäng över en dag?

Alternativ 2 är att signa upp för ett nytt amex elite, har gamla betalkortet så går att signa upp för det nya kredit. Oklart om jag hinner få poängen?

Tack för hjälp
 

Tomas E

Medlem
Om du har ett Amex Elite som ger 20 000 poäng låter det som att du inte alls flugit något senaste året som krediterats till Eurobonus? I så fall så kommer du trots detta bara att behöva flyga ihop 13750 poäng, inte 25000. SAS kommer nämligen att ge dig 25% av poängen gratis senast i slutet av maj, se denna tråd:
https://www.businessclass.se/forum/...alificeringsperiod-till-maj-juli-2022.102178/

"På grund av coronasituationen har SAS beslutat att fortsätta hjälpa EuroBonus-medlemmar med 25 % av poängen samt flygsegment för att lättare kunna behålla sin medlemsnivå.

Detta gäller för medlemmar vars kvalificeringsperiod slutar i maj, juni eller juli 2022 (med medlemsnivå som går ut augusti, september eller oktober 2022).

Kvalificerande flygsegment, Guld 12

Statuspoäng: Guld 11 250

Poängen kommer automatiskt att registreras och synas på ditt medlemskonto senast i slutet av maj 2022."


När det gäller hur du snabbt kan flyga ihop återstående poäng är du inte ensam om att ha ställt ungefär samma fråga på senare tid. För konkreta tips, läs de nyaste sidorna i denna tråd:
https://www.businessclass.se/forum/threads/sas-eurobonus-mileage-run-baspoäng-tråd.4840/page-312
 

Berglund

Medlem
Alternativ 2 är att signa upp för ett nytt amex elite, har gamla betalkortet så går att signa upp för det nya kredit. Oklart om jag hinner få poängen?
Teckna kort redan idag. Svårt att slå 20 000 statuspoäng som kommer i en insättning. Amex brukar vara snabba, nog borde du hinna få poängen på 26 dagar, det finns i varje fall goda chanser till det. Svårt att hitta kostnadseffektiva resor så här ganska kort inpå som totalkostnadsmässigt skulle vara billigare än att teckna ett Amex Elite till. Är det vad som krävs för att uppnå lifetime gold, då tycker jag att det är värt det. Tveka inte! Kör! Idag!
 
Toppen