Senaste nytt

Tips på lounge visiter

robert10

Medlem
Hej allihopa!

Jag söker lite tips på vilka lounger vi som familj (med fru 2 småbarn samt morfälder) ska besöka.
Vi flyger ARN-VIE-BKK , BKK-VIE-ARN.
Vet att på Arlanda är det SAS business lounge som gäller. Men tänker på Wien och i BKK har förstått att det finns en uppsjö av lounger att välja på i BKK.
Tack på förhand!
 

hco

Medlem

 

hco

Medlem
 

robert10

Medlem
Tack för svaren! Allt verkar vara under pandemin/pre-corona. Får hoppas på att någon som varit i Wien efter covid dyker upp med en recension. Men enligt det man hittat här på BC verkar det som att Wiens lounger är något att bli väldigt besviken på ..
 

hco

Medlem
Jag tänkte också att du kanske ökar chansen till fler svar om du frågar i de trådarna (som har tydligare/mer specifik rubrik!).

För att undvika dubbelpost så kan du då anmäla din egen första post och be moderator flytta den till någon befintlig tråd.

Tips i all välmening!
 

henke12

Medlem
Tack för svaren! Allt verkar vara under pandemin/pre-corona. Får hoppas på att någon som varit i Wien efter covid dyker upp med en recension. Men enligt det man hittat här på BC verkar det som att Wiens lounger är något att bli väldigt besviken på ..

Jag har varit i Wiens lounger (Austrian Business + Gold) både före och efter pandemin.
Inget större skillnad skulle jag äga!
Skulle säga likvärdig standard på de bägge men snäppet bättre varm mat i Gulddelen.
Ungefär samma känsla som SAS-lounger/LH-lounger.
 

robert10

Medlem
Jag tänkte också att du kanske ökar chansen till fler svar om du frågar i de trådarna (som har tydligare/mer specifik rubrik!).

För att undvika dubbelpost så kan du då anmäla din egen första post och be moderator flytta den till någon befintlig tråd.

Tips i all välmening!
Förstår, tack för hjälpen :)
 

BAM054

Medlem
I Wien finns ”Vienna Lounge”. Stor, fräsch och med riktigt bra utbud av mat och dryck.
Ligger i terminal 1, men nås enkelt med airside buss till/från terminal 3.
Tillgänglighet beroende på vilket bolag/biljett ni åker med , men det går annars att betala sig in.
 

Hachans

Medlem
I Wien finns ”Vienna Lounge”. Stor, fräsch och med riktigt bra utbud av mat och dryck.
Ligger i terminal 1, men nås enkelt med airside buss till/från terminal 3.
Tillgänglighet beroende på vilket bolag/biljett ni åker med , men det går annars att betala sig in.

Detta är en av de absolut bästa tredjepartsloungerna och slår Austrians egna på fingrarna rejält hårt.

Dessvärre behöver man antingen flyga med något bolag som ger tillgång, köpa sig in eller använda PP etc.

Eftersom jag gissar att OP flyger Austrian så är hen hänvisad till Austrians businesslounger om det inte finns något Star Alliance-kort i ägo då OP också kan gå till Senator.
 
Toppen