JacobGBG
Medlem
Sommaren 2026 så blir det av!
Under Juli+ så ska familjen förflytta sig till varmare breddgrader och bara LEVA. Man kan ju säga att vi är ute i god tid men så är både jag och min fru smått maniska, data-drivna planerare. Så det kommer behöva göras mycket research och jag tänker att jag vill börja med detta gentila forums kollektiva visdom för att få tips och inspiration.
Kriterier:
Under Juli+ så ska familjen förflytta sig till varmare breddgrader och bara LEVA. Man kan ju säga att vi är ute i god tid men så är både jag och min fru smått maniska, data-drivna planerare. Så det kommer behöva göras mycket research och jag tänker att jag vill börja med detta gentila forums kollektiva visdom för att få tips och inspiration.
Kriterier:
- 4-6 veckor - Max 2-3 olika platser med hälften av tiden på en "bas" och resten på annan ort med max 3h flygresa mellan
- Närhet till strand/stränder
- Hyfsat barnvänliga omgivningar - barn i låg/mellanstadie
- Måste vara varmt och inte alltför regnigt under Juli (tiden merparten av resan kommer ligga)
- Ej särskilt priskänsligt, vill resa/bo bekvämt men kommer kanske inte helt gå loss på Four Seasons utan snarare ha något mer AirBnb-artat med fullt kök delar av resan
- Kan vara något begränsade till att resan måste kunna nås via Skyteam awards på EB men då jag är ute i sånt god tid så tror jag det ej kommer bli ett problem