H
Skyline Flyer skrev:Jag rekommenderar Six Senses Zyl Payson på Felicite.Du kan flyga helikopter direkt till hotellet från Mahe. Jag flög till Praslin. Kort, vacker och billig flight. Därifrån hämtad i bil som kör genom nationalparken, sista biten med snabb båt till hotellet som ligger på Felicite. Väl där är det nära för cykelutflykter på La Digue och snorkling runt Cocos Island. Kommer utan tvekan åka tillbaka!På huvudön rekommenderar jag H Resort. Hilton var jag inte imponerad av.Lycka till och hoppas du får en fantastisk resa!Klicka för att utvidga...
Mikael Hammarbäck skrev:Öppnar upp tråden igen och ser om man kan få några intressant inputs.Vi åker (förhoppningsvis) till Seychellerna i okt. Då vi bara ska vara på plats i 7 dagar så känns det inte som man vill hoppa runt på alla öar. Jag har därför bokat följande:2 dagar på mahe (savoy) och 5 på la digue ( le raparie)Tänker så, att det vore skönt att åka direkt till hotellet när man landar och sen ha nån dag där i lugn och ro innan man drar vidare. Att jag valde la digue före praslin var att det är en mindre ö och att vi då bara kan cykla omkring och ta det lugnt och dricka gott. Ingen hyrbil att bry sig om. vad tror ni som varit där om den planen? Såga vid behovKlicka för att utvidga...
AtleFlyg skrev:La Digue är magiskt! Cykla runt och njut!Klicka för att utvidga...
Mikael Hammarbäck skrev:skulle du gjort samma planering? 2 dagar på mahe och 5 på la Digue?Klicka för att utvidga...
Vilken säsong (månader) är båten ej att föredra?AtleFlyg skrev:Hade räckt med en natt för mig på Mahe men två funkar också... Håller med om nedan också att (kanske beroende på säsong) köra helikoptern istället för båtresan. Båtresan tog kål på mina två kids och jag satt och var sekunder ifrån att spy ...Klicka för att utvidga...
Myllys35 skrev:Har en kommande resa till Seychellerna (som iaf inte blivit inställd ännu). Har kikat på Constance Lemuria på Praslin som såg lovande ut - är det någon här som har bott där eller vet om det håller bra nivå?De hade en kampanj på Half Board (breakfast and dinner) till riktigt bra pris som jag funderar på att hoppa på, men det fanns ingen info om vad som ingår. Läste på Tripadvisor att man ska kunna äta på alla restauranger, men stämmer det och är Half Board en bra idé här? Tacksam för all inputKlicka för att utvidga...
La digue är bäst !!AtleFlyg skrev:La Digue är magiskt! Cykla runt och njut!Klicka för att utvidga...
djmanosv skrev:Jag besökte Lemuria för att gå till Anse Georget, och av bästa stranden jag upplev i livet!Trevlig personlig och fantastisk golfbanor som jag hade möjlighet att kolla nö.Deras incheckningstjänst var utmärkt som jag kan minnas när de hjälpte oss med en golf bilOm du är sugen på att spela golf jag rekomenderas !Klicka för att utvidga...
Jag betalade 1170 EUR för 13 nätter i en lägenhet i Beau Vallon 2019, så så sett verkar det ju inte rimligt... Men sett till vad kedjorna brukar ta per natt där nere vet jag inte...John Rambo skrev:En fråga angående Seychellerna; jag letar boenden för en kortare tur nu kommande vecka 26-30.Det är hopplöst att veta vad det kan vara värt med olika boenden; ni som har koll - är det rimliga priser på Hilton eller Constance för 5000kr/natt? Kortare tur för oss så det känns som att jag kan unna mig lite dyrare boenden, men 5k är i normala fall långt över min budget.Klicka för att utvidga...
Det beror på vilket Hilton du tittar på. Jag bokade in mig på Mango House det låg på mellan 6-10,000 beroende på vecka. Jag bokade dock bonusnätter.John Rambo skrev:En fråga angående Seychellerna; jag letar boenden för en kortare tur nu kommande vecka 26-30.Det är hopplöst att veta vad det kan vara värt med olika boenden; ni som har koll - är det rimliga priser på Hilton eller Constance för 5000kr/natt? Kortare tur för oss så det känns som att jag kan unna mig lite dyrare boenden, men 5k är i normala fall långt över min budget.Klicka för att utvidga...
Mattias Holmén skrev:Det beror på vilket Hilton du tittar på. Jag bokade in mig på Mango House det låg på mellan 6-10,000 beroende på vecka. Jag bokade dock bonusnätter.Klicka för att utvidga...
John Rambo skrev:Mango House kostar tyvärr mäktiga 724€/natt …och 95k poäng/natt, så jag kommer inte så långt med mina 150k HiltonpoängÖvriga Hiltons ligger strax över 500€/natt. Det lutar således åt att chansa på någon halvkvalitetsresort för 2000sek/natt.Tackar för era inputs!Klicka för att utvidga...