shopgirl888
Medlem
Langham hotel är grymt och bra pris på mindre än 2000 per natt, perfekt läge och stora rum.
Har bott på båda, inget ligger direkt centralt, men allt beror på vad du skall göra.En barnfamilj ska bo 2-3 nätter i Shanghai i december. Ska vi välja Hilton Shanghai Hongqiao eller Doubletree? Är HHD så vill gärna bo på Hilton. Priserna är ungefär desamma, ca 1000 SEK/natt (750 cny inkl. skatter). Blir det billigare än så, eller lika bra boka med en gång?
Har inte bott på Doubletree men många gånger på Hilton Hongqiao. Som HHD får man alltid ett väldigt stort rum där. Närmare 60 m2.En barnfamilj ska bo 2-3 nätter i Shanghai i december. Ska vi välja Hilton Shanghai Hongqiao eller Doubletree? Är HHD så vill gärna bo på Hilton. Priserna är ungefär desamma, ca 1000 SEK/natt (750 cny inkl. skatter). Blir det billigare än så, eller lika bra boka med en gång?
Ligger hotellet nära tunnelbana och kan man med den ta sig till "city"? Poolen ser mycket trevlig ut.Har inte bott på Doubletree men många gånger på Hilton Hongqiao. Som HHD får man alltid ett väldigt stort rum där. Närmare 60 m2.
Vet inte hur många som kan bo i ett rum men det är stort. Loungen är ok men inte så bra mat på kvällen. Ok vin och sådant dock. Frukosten är också ok till bra men ingen stor buffé . Som HHD får man en flaska vin första dagen. Bra buffé till bra pris i lobby restaurangen.
Cirka 250 RnB inkl freefrow vin / öl / läsk
Tror de har barnrabatt
Jag hade fått för mig att Doubletree ligger rätt bra till, men har aldrig besökt Shanghai så jag har ingen koll. Vi vill mest turista (kolla på de höga husen och äta god mat, samt göra något skoj med barnen) eftersom det är första gången i staden för oss. Sen blir det nog en del häng på hotellet eftersom vi kommer bo ganska enkelt på vår asiensemester och dessa båda hotell ser riktigt trevliga ut. Hilton Hongqiao ser väl lite "flashigare ut" på bilderna kan jag tycka.Har bott på båda, inget ligger direkt centralt, men allt beror på vad du skall göra.
DoubelTree var trevligare, vill minnas att de har lounge, men kolla att det stämmer..
Nu är det inte så dyrt att åka taxi i Shanghai så det kanske inte spelar någon roll vad det ligger.
Åker till Shanghai i mitten av oktober och har bokat Radisson denna gång.
Bumpar tråden.
Ska till Shanghai i maj och kollar på hotell. Är det någon som har bott på Sofitel Shanghai Hyland de senaste åren och kan säga nåt om hur standarden är? Bor helst hos Accor då det är den enda kedjan där jag har status.
Jag och en kompis fick tag i två first biljetter med Lufthansa i pågående 2-1 kampanjen till Shanghai i början av oktober. Har aldrig varit i Shanghai tidigare. Vid en första anblick verkar hotell med 4 respektive 5 stjärnor "riktigt" billigt. Vad ska man bo eller framför allt vad man ska man inte bo? Vi har 4 nätter. Är Club Carlsson guld och Hilton guld men är inte låst till dessa program, kan lika väl boka via hotels.se. Är även Accor medlem, fick ett mail att de har 30% rabatt med frukost för medlemmar, så det kanske kan vara något? Har tidigare bott på Pullman hotell liknande rabatter och varit nöjd med dessa. Tillgång till lounge är bra, men absolut inget krav.Så har någon tips, så vore det bra. Det behöver inte bara super lyxigt, jag har hittat en del finare hotell för en bit under 10 000 för 4 nätter som ser riktigt bra ut, så det behöver inte gå över den gränsen. Tack på förhand