Senaste nytt

Tips på hotell i San Diego

Wipe75

Medlem
Är det någon som har något bra tips på Hilton i San Diego?
Skall bo 5 nätter på poäng och är HHD.

Har tittat på Hilton Gaslamp och Carte Hotel, men kanske även finns några andra av intresse?

Tack på förhand
 

taxvalp

Medlem
Stora Hilton San Diego Bayfront är bra för att vara ett nordamerikanslt Hilton och har fin utsikt om man bor högt upp, annars rekar jag likt @Senator ”The Del” (har dock ej bott där men besökt - värt en utflykt även du bor i stan).
 

RickardG

Medlem
Stora Hilton San Diego Bayfront är bra för att vara ett nordamerikanslt Hilton och har fin utsikt om man bor högt upp, annars rekar jag likt @Senator ”The Del” (har dock ej bott där men besökt - värt en utflykt även du bor i stan).
Jag slår också ett slag för Bayfront. HHD ger dig förhoppningsvis uppgradering till högre våning, och beroende på årstid har de ett trevligt poolområde. Jag tyckte också det var treligt att kunna promenera in till centrala stan och längs med vattnet.
 

011430121

Medlem
Har bara varit en gång i San Diego, bodde på Hilton Mission Valley inget märkvärdigt hotell, ligger inte mitt i stan, men bra läge om man har bil, utomhusparkering med många platser som inte kostar allt för mycket.
De har utomhus pool.
Hotellet ligger på ”fel” sida om motorvägen om man vill gå och äta på någon av de närliggande restaurangerna, man måste ta bilen.

När vi bodde på hotellet gick larmet vid 17 tiden, information i högtalarna att de som hade bilar i garaget skulle omgående flytta dessa pågrund av att det var översvämning i garaget, det var några gäster som inte flyttade bilen och de fick fullt med vatten in i bilen.

När/om jag kommer åter till San Diego kommer jag inte att bo på Hilton Mission Vally.
 
Har varit i San Diego 7 gånger och bott på 5 olika ställen. Enligt mig så är SD topp 3 stad i världen. Helt magiskt och med tanke på just hur fantastiskt det är i SD, tycker jag hotellet spelar större roll än vanligt. För det blir en riktig downer att ha en medioker upplevelse när allt annat är så otroligt bra!
Då jag själv inte är HHD tänker jag inte reflektera över vilka saker du får eller inte får på de olika Hiltonhotellen, utan listar bara utifrån det jag varit med.

1. Bästa boendet i SD är Hotel Del Coronado. Episkt hotell på Coronado Island som är helt fantastisk där man bland annat kan se flottan och framförallt Navy SEALs träna nästan dagligen. Hotellet är som en egen liten stad men ytterst smakfullt och bara en oerhört fin upplevelse. Den är framförallt mysig och vacker, inte uppblåst och överdådig.

2. Vägg i vägg med ovan nämnda hotell ligger Beach Village at the Del, som är ett Curio by Hilton också riktigt bra. Liknande upplägg som Coronado men oftast betydligt billigare. Superfint och mycket av ovan men inte lika vackert och rummen är inte på samma nivå.

3. Carte Hotel är även det mycket fint, superfräscht och inget att klaga på. Däremot extremt modernt och rätt "trist" jämfört med ovan. Men ett väldigt fint hotel såklart. Två saker att tänka på: 1. undvik rum runt poolen, riktigt högljutt och slutar aldrig... 2. Om du ska ha bil i SD så ska du INTE använda detta hotel för det är sinnesjukt dyrt. Tror det kostade 500 kr per dag för parkering på hotellet och vi parkerade på gatorna runt omkring. Det finns plats på gatorna runt omkring men det är lite meckigt då det inte går att stå hela dagar på gatorna utan man måste "fylla på". Så var det i alla fall 2 för två år sedan. Kanske har ändrats nu.

4. Bayfront är ett helt ok hotel men extremt amerikanskt med allt vad det innebär. Magisk utsikt från många rum. Däremot så vet jag att hotellet haft problem med en stark och frän lukt sista åren. Kommer inte ihåg om det var från vattnet eller från annat precis bredvid men det var många som visste om det och även jag blev uppmärksam på det direkt. Men fint hotel.
 
Toppen