Senaste nytt

Tips på hotell i Norge/Oslo området

Joshua

Medlem
Hej.

Är en del i Norge/Oslo området men har svårt att hitta ett hotel som jag riktigt trivs med.

Det jag önskar är att det ligger någonstans mellan Gardemoen och city, dvs den norra sidan så jag slipper köerna in och ut (då jag oftast befinner mig norr om stan)

Har prövat Radisson Alna men saknar bastu/relax
Radisson Plaza i city har detta men jäkligt jobbigt när man är där med bil samt att jag inte gilla deras bastu/pool som är helt skilda våningar i sig samt ifrån gymet.
Radisson Scandi. Nackdelen där är såklart problem med tillgång med bil samt ingen bra hotelrestaurang. Dock gilla jag gym/relax och pool.(plus att sist jag bodde där fanns inge varmvatten i 2,5 dygn...)

Någon som kan komma med något tips om vad som kan passa? (kjedjetillhörighet är inte av största vikt då jag kan tänka mig hoppa på något helt annat än det jag tidigare hållt mig till, Radisson samt Scandic)

Tack på förhand

Inte direkt, önskar utgå någonstans mellan gardemoen och city, vart där mellan spelar inte så jättestor roll då jag oftast färdas i kollegas bil eller egen hyrbil.

Olavsgaarden. Strax söder Skedsmokorset och granne med E6
Och om man är förtjust i "Lutefisk" skall du passa på att bo på Fagerborg Hotell, Lilleström, när det är säsong.
Tror inte jag ätit bättre Lutefisk någonsin :p

Om det inte är petnoga med läget eller pris hade jag prövat The Thief. Deras bastu- och relaxavdelning ser väldigt trevlig ut på bilderna.

Om det inte är petnoga med läget eller pris hade jag prövat The Thief. Deras bastu- och relaxavdelning ser väldigt trevlig ut på bilderna.

Thief i all ära. Men problemet med helvetesköerna kommer man inte ifrån. Och det var väl det som var vitsen :)

Last edited:
Jag har bott på Quality Hotel Olavsgaard, som ligger ganska mitt emellan Olso och Gardermoen. Helt OK ställe, men om de har pool eller dylikt minns jag inte.

Toppen