Senaste nytt

Tips på hotell i närheten av Kastrup?

Big Birger

Medlem
Planet till Los Angeles går 09.30 från Köpenhamn, så jag funderar på att boka en övernattning vid Kastrup för att slippa fakirflyg från Arlanda. Och minska risken för strul med anslutningsflyg, eftersom resan är nästa vinter.

Någon som har tips på bra ställe att övernatta?

Med "bra" menar jag ett ställe som är billigt, rent och med smidig förbindelse till flygplatsen. Behöver inte vara någon lyx, och det blir frukost i SAS-loungen på flygplatsen.
 

E.K

Medlem
Om man skall ha något som är billigt så får du allt börja titta på Malmö.
Finns ett gäng alldeles vid Centralstationen och bra kommunikationer till Kastrup med tåg och buss.
 

Alf

Medlem
Planet till Los Angeles går 09.30 från Köpenhamn, så jag funderar på att boka en övernattning vid Kastrup för att slippa fakirflyg från Arlanda. Och minska risken för strul med anslutningsflyg, eftersom resan är nästa vinter.

Någon som har tips på bra ställe att övernatta?

Med "bra" menar jag ett ställe som är billigt, rent och med smidig förbindelse till flygplatsen. Behöver inte vara någon lyx, och det blir frukost i SAS-loungen på flygplatsen.
Radisson vid flygplatsen. Enkelt med tunnelbanan dit, en eller två hållplatser om jag minns rätt. Enklare än att strula från Malmö.
 

John Rambo

Medlem
Scandic Malmö Triangeln - 100m från triangelstationen, alt. Quality view - Malmö Hyllie, vid hylliestation. Därifrån tar det 13 min med tåg till Kastrup (tåget stannar på Kastrup) Billigare och smidigare än danska varianter imo. Tågen går var 20e minut.
 

Big Birger

Medlem
Ungefär vad kostar dessa tåg-alternativ? Är tåget över bron pålitligt när det är vinter? Vore ju lite snopet att åka dagen innan, för att fastna pga att tåget inte går. :eek:
 

John Rambo

Medlem
Tågen över bron är väldigt pålitliga. Är det total jävla storm så kan de ställas in, men det är ovanligt (händer ca 3-4ggr/år eller snitt-tid på total avstängning av 6h/år)
120kr
 

mha321

Medlem
Radisson vid flygplatsen. Enkelt med tunnelbanan dit, en eller två hållplatser om jag minns rätt. Enklare än att strula från Malmö.
Syftar du möjligen på Park Inn (vid femøre metro station). Håller isåfall helt med - brukar ha vettiga priser, metron är pålitlig och billig.

Däremot finns det inte mycket in området, men för en natt om man käkar på hotellet (eller tar metron in till byn såklart).
 
Toppen