Senaste nytt

Tips på hotell i Halmstad och Kungsbacka

Bor i Halmstad och brukar inte övernatta i stan, åtminstone inte de senaste åren. Generellt sett ganska sunkiga rum i stan. Vill man bara ha en övernattning utan någon extravagans så spelar det ingen roll vilket hotell man väljer, alla är nog ganska likvärdiga.

Det finns dock ett nytt hotell och ett nyrenoverat. Hotell Mårtensson, eller var det nu heter, har renoverats i över ett år och öppnade bara för någon vecka sedan. Bör åtminstone vara fräscha rum. Tillhör nu Nordic Choice om jag fattat det rätt.

Det nya hotellet tror jag inte har öppnat ännu, ska nog öppnas närsomhelst. Är ett nybyggt hotell ligger ett par hundra meter från stan, max 5 minuters gångväg. Tror det ska heta Plaza eller något liknade, tillhör inte någon av de större kejdorna. De har byggt en delvis utomhus ”skybar” som har varit en liten snackis på stan. Kan nog bli ganska fin utsikt.

ProfilHotel - Nybyggt hotell nära havet i centrala Halmstad!

Är inte mitt i stan det viktigaste hade jag absolut valt Hotell Tylösand. Enligt min mening outstanding jämfört med stadshotellen. De billigaste rummen kan också vara lite sunkiga, om de inte renoverats.Vet ej om alla är renoverade nu.

Mitt i sommaren brukar det vara ganska fullt i Halmstad, så det kanske inte är så mycket att välja på. Om man bortser från Tylösand så spelar det inte så stor roll var man bor i city, det är gångavstånd överallt.
 

AndersSt

Medlem
Är inte mitt i stan det viktigaste hade jag absolut valt Hotell Tylösand.

Bor också i Halmstad och hade valt Hotell Tylösand varje dag i veckan och två gånger på lördagar. Omgivningarna är ju hela grejen, de har dessutom ett trevligt spa och ganska bra restaurang. Om ni reser som par är det oslagbart att vandra på stranden och sedan äta skaldjur och dricka bubbel på Bettans Bar.

Edit: Det tar inte lång stund att ta sig från Tylösand in till centrum om man vill, Halmstad är litet.
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Tipsar om Säröhus, ligger fantastiskt fint vid havet en mil väster om Kungsbacka.

Om du är ok med en liten detour så har Säröhus hotel sannolikt den vackrast lokaliseringen på rätt lång omnejd. 15 min från Kungsbacka.
Säröhus finns det faktiskt plats på. Över 2000 kr per natt för billigaste rummen som ser lite sunkiga ut, men omgivningarna och stället i övrigt ser riktigt trevligt ut. Har ni någon erfarenhet av maten/restaurangen?
 

dala

Medlem
Säröhus finns det faktiskt plats på. Över 2000 kr per natt för billigaste rummen som ser lite sunkiga ut, men omgivningarna och stället i övrigt ser riktigt trevligt ut. Har ni någon erfarenhet av maten/restaurangen?

Ingen egen erfarenhet tyvärr men har hört gott om både spa och restaurang. Kan ev vara begränsningar pga Covid såklart.
 

RickardG

Medlem
Nu är Halmstad avklarat. Vi valde Hotell Mårtensson och jag ger en väldigt koncentrerad recension:

Först det positiva:
Trevlig personal, väldigt nytt och fräscht. Fina rum, sköna sängar, väldigt bra frukost med stor buffé.
Såväl rum som gemensamma utrymmen är i stil som påminner om hemmiljö, vilket kändes passande för hotellet. Bra läge.

Så det negativa:
Väldigt små rum. EXTREMT lyhört. Väggar och dörrar verkar vara gjorda av papier-mache. Dusch som bara har halvvägg och där resultatet är att hela badrummen blir genomvått. Ingen klassisk lobby/reception utan man checkar in i caféets kassa, efter att ha köat bakom någon som diskuterar dagens bakverk.

Vi hade dessutom det tvivelaktiga nöjet att vara med om några barnsjukdomar eftersom det var nyöppnat. Det tog 15 minuter för tre anställda att göra två caffe latte. Brandlarmet gick första kvällen. Städerskan började dammsuga grannrummet kl 06:18 efter en högljudd diskussion med en kollega först.

Summa summarum skulle jag boka det igen om priset är rimligt, men först efter att de trimmat in lite, och då också be om ett så avskilt rum som möjligt.
 
Toppen