Senaste nytt

Tips på hotel i Phuket + Khao Lak

freber

Medlem
Hej!

Reser med min fru och 10 månader gammal dotter två veckor i början på maj.
Första gången i Phuket området och tycker det är oklart vad som är schysst och inte. Överväger Khao Lak efter ha läst en del som verkar lugnare. Katahani är det alternativet vi kollar främst på just nu men skulle gärna få era tips och åsikter! Har ~200k Eurobonds poäng men känns rätt svårt att använda dem till något vettigt. Intressen som dykning och trevlig mat står högst på agendan och undviker helst alltför exploaterade områden. En lagom mix helt enkelt! Katahani får ett plus i kanten då det finns möjlighet till lite barnpassning på hotellet.

Jag tror du kan skippa Phuket om det är så att ni inte vill till något överexploaterat. Har själv inte varit i Khao Lak men har hört en del bra om området. Som du säger är det betydligt lugnare. Vad har ni för budget?

Tänk på att det kan vara jäkligt varmt och mycket hög luftfuktighet i maj, blir nästan jobbigt att andas ibland. Hur jobbig omställning skall det inte vara för en liten tjej på 10 mån då. Jag har varit i Phuket ca 35 gånger och jag undviker maj och oktober, men har även hört om folk som haft kanonväder i maj.

Vi var där i mars i fjor, bodde på JW Marriott Khao Lak. Både jag och min fru var otroligt nöjda, fantastisk personal, helt otrolig pool, en fantastisk strand och gott om ställen att äta på, både på hotellet och utmed stranden.

Rekommenderar Katathani varmt. Finns inget överexploaterat där. Ligger längst ner på Kata Noi på en återvändsgata med en mycket fin strand nedanför. Lugnt och underbart samtidigt nära till nöjen om ni vill. Missa inte Fantasea om ni åker med barn.

Vi har bott på The Sands by Katahani khao lak med barns osv. Toppen:) men jag undrar lite om ni tänkt på att det kan bli vansinnigt varmt den tiden när ni ska åka med en så liten tjej!

Ja det kan ju tänkas bli lite varmt helt klart.

Tanken just nu är att vi kör en vecka JW Mariot i Khao Lak och sedan en vecka Katahani junior suit efter att ha hört att det ev kan vara lite slitet där.

Alternativet är att bara skita i allt och åka någonstans i Europa istället i början på Maj. Frågan är bara vart..

Ja det kan ju tänkas bli lite varmt helt klart.

Tanken just nu är att vi kör en vecka JW Mariot i Khao Lak och sedan en vecka Katahani junior suit efter att ha hört att det ev kan vara lite slitet där.

Alternativet är att bara skita i allt och åka någonstans i Europa istället i början på Maj. Frågan är bara vart..
Södra Italien!

Toppen