Tips på godt hotel på Bali

larscph

New member
Vi er 3 uger på Bali den kommende sommer og jeg mangler at finde et sted at bo 5 nætter fra 22-27 Juli. Er der nogen gode tips til hvor man kan bo - vi tænker umiddelbart på Østsiden af øen fra Danpasar og op langs kysten derfra. Det kan være hotel eller villa. Vi vil meget gerne have to soveværelser og er 2 voksne + 1 barn. Helst gåafstand til havet eller ved stranden. Helst ikke over dkk 3000 pr. nat inklusive morgenmad.

Er der nogen gode forslag? Vi har ikke præference for specielle hotelkæder eller andet i dén retning.

Jag och sambon bodde här ett par dagar förra vintern och kan skriva under på att det är hög standard men ändå ganska familiärt. Och jag har för mig att vi betalade ett mycket bra pris också, dvs det var prisvärt, inte jättebilligt. Däremot väldigt billigt jämfört med St. Regis som ligger precis bredvid.

Ayodya Resort Bali | Luxury 5 Stars Resort in Nusa Dua

richard87 skrev:Jag och sambon bodde här ett par dagar förra vintern och kan skriva under på att det är hög standard men ändå ganska familiärt. Och jag har för mig att vi betalade ett mycket bra pris också, dvs det var prisvärt, inte jättebilligt. Däremot väldigt billigt jämfört med St. Regis som ligger precis bredvid.Ayodya Resort Bali | Luxury 5 Stars Resort in Nusa DuaKlicka för att utvidga...
Ser fint ut, dock så skriver de såhär så fort man försöker boka ett rum. Gissar att det bara är en viss del av hotellet som är "no Children" eftersom de samtidigt har en massa barnaktiviteter. Tråkigt att missa loungen...

"The Ayodya Palace has a strict “No Children” policy, include into The Ayodya Palace lounge and pool area"

Direktorn skrev:Sofitel Bali nusa dua. Jättefint hotell, fin strand, fin loungeoch bra service.Klicka för att utvidga...

Håller med. Bodde där över nyår förra året. Betalade 3100/natt för Premier Suite. Club Millesieme ingick. Bra service med bra strand och läget är grymt med gångavstånd till flera andra bra hotell och restauranger.

Har precis kommit hem från Bali. Kan verkligen rekommendera Maya Sanur. Supertrevligt hotell. Bra läge och rummen var bland de bästa ”vanliga” rum jag bott i.

Vi bodde även på systerhotellet i Ubud som också var fantastiskt.

Maya Resorts

Alila-hotellen ar bra - bade det i Seminyak och det i Uluwatu. Om ni foredrar det familjevanliga Nusa Dua kan jag rekommendera Amarterra Villas (M Gallery).

Prova Hyatt Regency i Sanur.

Det är stängt just nu för helrenovering men ska öppna igen någon gång under första kvartalet 2018.

Det går inte att boka ännu men kanske kommer det ett bra öppningserbjudande.

Stranden är väldigt bra där.

EDIT: På deras facebook sida står det att hotellet öppnar under andra kvartalet 2018.

Glenn E skrev:Prova Hyatt Regency i Sanur.Det är stängt just nu för helrenovering men ska öppna igen någon gång under första kvartalet 2018.Det går inte att boka ännu men kanske kommer det ett bra öppningserbjudande.Stranden är väldigt bra där.EDIT: På deras facebook sida står det att hotellet öppnar under andra kvartalet 2018.Klicka för att utvidga...
Det är lite som den nya flygplatsen i Berlin. Tanken var att de skulle öppna under 2015, men det har skjutits upp ett antal gånger sen dess. Jag var utanför och kollade just 2015, och då hade de inte påbörjat någon renovering, bara blåst ut det gamla.

Kollade precis Hyatt Regency i Sanur, men nu står det att det skall öppna 14 2018. Synd för jag sitter just nu i en villa som vi vill vaska några dagar på.

Hur är Grand Hyatt, och hur är deras lounge?

squeezen skrev:Alright.Stod där nånting om vilka rumstyper som gav access? Brukar på de flesta hotell stå i samband med namn på rumskategori när jag bokar på accor. (Har massa poäng jag vill nyttja isf).Klicka för att utvidga...

Alla sviter och villor gav access när vi bodde där samt Club-rummen givetvis.

Taggen skrev:Alla sviter och villor gav access när vi bodde där samt Club-rummen givetvis.Klicka för att utvidga...

Såg något klipp på youtube där en kille recenserade hotellet, han sa att det var kallt i poolen för att stora delar av poolen hamnar i skugga stora delar av dagen? Stämmer det eller kan han bara ha varit där en kallare månad?

Buffon skrev:Såg något klipp på youtube där en kille recenserade hotellet, han sa att det var kallt i poolen för att stora delar av poolen hamnar i skugga stora delar av dagen? Stämmer det eller kan han bara ha varit där en kallare månad?Klicka för att utvidga...

Kan säga att vi tillbringade inte någon tid i den stora poolen. Behövdes liksom inte när det var 27 grader i havet. Vi höll mest till på stranden och de solbäddar som tillhörde hotellet. Vi badade i poolen som tillhörde loungen en gång och det var helt ok. Vi var där i Dec-Jan.

Hyatt Sanur är på väg att öppna igen. Jag bokade just 3 nätter från 1a till 4e Februari på poäng. 7000 per natt för Regency Club är mycket bra.

Hej - vi boede sidste sommer på Sheraton Bali Kuta i en Ocean Front Suite. Prisen var cirka 3000 sek/nat. Man har panorama udsigt over havet og fuld balkong. Suiten er stor og der er fin plads til en "rigtig" seng til opredning til barn. Super service og dejligt hotel. Vi kommer gerne dér igen.

Back