Senaste nytt

Tips på få ned flygskatter? (oneworld)

jimpan343

Medlem
Har ni några tips på hur man kan få ned flygskatterna när man bokar med oneworld och avios från Stockholm? De landar på ca 4-5000kr när jag försöker hitta tillgängliga rewards biljetter.
Främst för resor till Asien och längre bort.

Har ni några tips på hur man kan få ned flygskatterna när man bokar med oneworld och avios från Stockholm? De landar på ca 4-5000kr när jag försöker hitta tillgängliga rewards biljetter.
Även om de formella skatterna nog är desamma så kan bokningsavgift och bränsletillägg skilja mellan bolagen. Du kan ju flytta runt Avios fritt mellan flera bolag (Finnair, Qatar, BA med flera) sä kolla var det blir billigast.

Var glad att du får betala 4-5K SEK vilket är en ganska rimlig summa, jämfört med 9-18K SEK vilket man ofta får betala på bonusresor med British Airways, Lufthansa Group och AFKLM (Flying Blue).

Hittade en resa hos Qatar med ca 3500kr i skatt, samma resa fanns hos BA med 900kr i skatt.

• Gilla
Reactions: pep
Det är väl samma YQ-avgifter (INTE skatter) som flygbolagen lägger på bonusresor som betalda biljetter? Eller är några av bolagen så jävliga att de lägger på ytterligare avgifter på bonusbiljetter (utom möjligtvis bokningsavgifter)?

Toppen