Senaste nytt

Tips på business class biljetter Köpenhamn-Hong Kong

"ninja_rush;skrev:En fraga angaende optiontown. Om man ska forsoka med det, ar det bara economy bokning hos sas.se som galler?"

Du kan boka Economy för att uppgradera till eco extra och business. Du kan även boka Eco extra för att uppgradera till business. När jag bokade CPH-BKK i Eco extra betalade jag uppgraderingskostnaden som motsvarar att via OT uppgradera Economy till Eco extra.

En fraga angaende optiontown. Om man ska forsoka med det, ar det bara economy bokning hos sas.se som galler?

För att du ska kunna använda OT så är det två saker som måste vara uppfyllda:

1) Du måste ha en biljetterad flight från ett bolag som samarbetar med OT.
2) Du måste flyga med samma bilag som ställt ut biljetten.

Dvs du kan inte ha en code-share med ett LH-flightnummer på en SK-opererad flight eller tvärt om. Så länge det är ett SK-flightnummer på biljetten och det faktiskt är SAS du flyger med, så kan du använda OT. Samma sak gäller för de andra bolagen de samarbetar med, men jag tror ingen någonsin försökt använda OT på annat än SAS, iaf inte av oss på det här forumet.

För att du ska kunna använda OT så är det två saker som måste vara uppfyllda:

1) Du måste ha en biljetterad flight från ett bolag som samarbetar med OT.
2) Du måste flyga med samma bilag som ställt ut biljetten.

Dvs du kan inte ha en code-share med ett LH-flightnummer på en SK-opererad flight eller tvärt om. Så länge det är ett SK-flightnummer på biljetten och det faktiskt är SAS du flyger med, så kan du använda OT. Samma sak gäller för de andra bolagen de samarbetar med, men jag tror ingen någonsin försökt använda OT på annat än SAS, iaf inte av oss på det här forumet.

Jag har använt OT på en Air Baltic flygning från RIX till TXL vilket var billigt kostade ca 15 EUR och eftersom jag hade 5-6 timmar på RIX var det en bra deal. Sedan var det värt att få business med Air Baltic för det priset också

Fyfyfan för personalen på moscows flygplats. Frågar här istället
Jag fick "first class lounge classic" invite där det stod class J .vet ej vad det innebär. First class classic vid gate 42 på terminal F är smock full o alla sitter hursom helst. Förväntade aldrig mig detta då jag läst gott om blues o jazz lounge. Nu är frågan: hur kommer jag in i dessa blues o jazz lounge o var finns dem på terminal F. Enda lounge jag såg var amber lounge o nån till. Tänkte testa jazz o blues på returen hem men de usla personalen visar motsatt riktningar

Toppen