Senaste nytt

Tips på bra hotell i Sydney

En annan bra idé är att kika på Lastminute accommodation, flights & holidays. Save up to 70% at lastminute.com.au där du hittar så kallade "secret hotels", de flesta 4-5 stjärnor som du inte får reda på namnet förrän du gjort en preliminär bokning. Anledningen till att de är "secret" är att de deals som finns där är bra mycket lägre och billigare än vad varumärket egentligen tillåter.

Jag har använt de flera gånger och bokat både 5 stjärnigt samt schyssta boutiqe hotels. Var noga med att se till så de inte är "self rated" (visas som ringar) utan officiella ratings (visas som stjärnor).

Jag bodde exempelvis i helgen som gick på Sheraton på Elisabeth street för 169 dollar per natt i dubbelrum....

En annan bra idé är att kika på Lastminute accommodation, flights & holidays. Save up to 70% at lastminute.com.au där du hittar så kallade "secret hotels", de flesta 4-5 stjärnor som du inte får reda på namnet förrän du gjort en preliminär bokning. Anledningen till att de är "secret" är att de deals som finns där är bra mycket lägre och billigare än vad varumärket egentligen tillåter.

Jag har använt de flera gånger och bokat både 5 stjärnigt samt schyssta boutiqe hotels. Var noga med att se till så de inte är "self rated" (visas som ringar) utan officiella ratings (visas som stjärnor).

Jag bodde exempelvis i helgen som gick på Sheraton på Elisabeth street för 169 dollar per natt i dubbelrum....

Ok, intressant! Det skulle vi ju kunna testa. Hur långt i förväg kan man boka? Är det så att antalet "secret deals" ökar ju närmare ankomstdatum vi kommer?

Jag har varit med om vid 2 tillfällen det senaste året att det varit svårt att få tag på vettiga hotellrum i Sydney då man varit ute i sista minuten. Sist fick jag bo på en skruttig pub. Jag undrar om kapaciteten räcker till ibland? Eller så har jag bara haft otur. En liknande site som lastminute.com är den Australiska Wotif. Ett Brisbane baserat företag. Ser framemot att höra vad det blev till sist.

Wotif.com: hotels, accommodation, motels, serviced apartments, B&B - Online hotel bookings with instant confirmation

Toppen