Senaste nytt

Tips på bra hotell för en weekend i Lissabon?

Har varit i Lissabon några gånger, nästa resa till staden går i början av maj och har två nätter, första natten blir på Radison.
Andra natten önskas tipps på ett "hyffsat hotell mitt i smeten" prisläge ca 200 €

Jag har bokat Corinthia för en resa om 2 veckor. Någon som har något att säga om det hotellet. Har även en skuggbokning på Marriot.

Själv bodde jag ifjol på Porto Bay i Lissabon. Gillade stort. Bra läge, fint utan att vara stelt, bra frukost, trevlig takterass, dock var poolen ett skämt.

Jag har bokat Corinthia för en resa om 2 veckor. Någon som har något att säga om det hotellet. Har även en skuggbokning på Marriot.
Var där för några veckor sedan. Bra konferenshotel, fräscht och trevlig personal, men jag tyckte det låg lite off. Inte för att jag vet så mycket om Lissabon dock

Några kommentarer från våra besök senaste året.
- Bodde på Hilton Doubletree för några veckor sedan. Prisvärt, mycket trevlig personal men ligger lite off. Hypermodernistisk inredning ( inte min smak). De av er som bott på Doubletree Oslo den korta tid det fanns vet precis vad jag menar.
- Ett riktigt prisvärt fynd i Cascais är Pergola Guest house. Skulle egentligen behålla detta för mig själv. Perfekt läge nära stationen. En överklassvilla från början 1900-talet. som att komma in i ett överklasshem från den tiden. Några trevliga damer som driver stället. Bjuder gästerna på portvin i salongen innan det är middagsdags. Dock inte barnvänligt, då är Hotel Bahia med pool m.m. lämpligare.
På pracan (saluhallen) i Cascais har de öppnat ett skaldjursställe. Prisvärt, fräscht och trevligt. Man beställer de olika skaldjur man önskar vid en stor disk. Tillagas därefter och serveras gärna med en flaska gott Vinho verde.
- Tyvärr upplevde vi Sintra översvärmat av turism och eviga köer denna gång .Charmen är borta.

Toppen