Senaste nytt

Tips på bra appar

Direktorn

Medlem
Har testat flera nu. Tripcase är den snyggaste och bästa anser jag. Går att vidarebefordra resedokument via mailen lägga in resor manuellt (tex SJ)och hela bokningar. Den stödjer Sabre bokningssystem inte Amadeus men det går på en minut att få in Amadeus bokningsnummer i resplanen via vidarefordran av mail. Snyggast är den också, med möjlighet at till och med se seat info i din bokning på BA och AA ( kanske fler inom OW, vet ej ännu?) kolla in den.
 

doc

Medlem
Jag har också provat runt och kommit fram till att TripCase faktiskt är väldigt bra jämfört med de andra och definitivt bättre än Tripit. Man får ju gate- och tidtabellsuppdateringar med mera gratis. Väldigt nöjd. Enda nackdelen är att jag inte kan ändra från 12-timmarsklocka till 24.
 

agehall

Medlem
Jag tycker TripIt har några fördelar såsom APIer så jag kan få ut min data igen på smidiga sätt. Tyvärr har de den enorma nackdelen att de inte förstår de bekräftelser jag får från British Airways rakt av, så nu har det blivit mer TripCase och jag trivs riktigt bra med den. Jag har tänkt mig skriva en rejäl jämförelse vartefter och även lite om hur jag använder teknik när jag reser.
 

johhenrik

Medlem
Jag är nog gammal och tråkig, men tripcase är för bökig. Den fattar inte att slå ihop hotell och flyg etc utan skapar flera resor som jag sen måste merge:a. Helt enkelt mer administration i dagsläget än med tripit för mig. Men den är snyggare. Men en sak som stör mig mycket i TripCase är att jag inte kan editera sittplats i efterhand. Men, om något år kan de säkert vara i fatt. Jag kommer nog fortsätta med båda samt App in the air som jag också testar. Men just nu är tripit bäst anser jag.
 

olo

Medlem
Jag kommer nog fortsätta med båda samt App in the air som jag också testar.
Jag försökte mig också på den, men den plingar till med meddelandet "Near FRA? Check in?" lite överallt i Göteborg. När jag är på andra platser så funkar det för den att känna igen min position i förhållande till flygplatsernas.
 

agehall

Medlem
Jag tycker AppInTheAir verkar lovande, men de ser ut att ha lite för mycket fokus på just flygandet. En resa består ju normalt sett av en hel del andra saker också.
 
Toppen