Senaste nytt

Tips på bra öronproppar?

joa

Medlem
Sover rätt dåligt med mina Bose NC lurar på mig så jag brukar köra med såna där enkla foam earplugs.
Tänker mig att här på forumet borde finnas lite kunskap och nörderi i ämnet om man skulle "up the game" även inom hörselproppsområdet.

Tips på lite bättre proppar? Viktigt att de är sköna att sova med (inte sticker ut för långt) och att de dämpar bra.
Inom rimliga gränser nu eftersom det säkert finns de som tagit detta till extremnivå :)

Jag dansar mycket och har därför alltid ett par öronproppar med mig i fickan. Jag testade lite olika, men sedan jag hittade HappyEars så har jag varit väldigt nöjd med dem och använder bara dem.
Givetvis optimerar jag alltså för att dämpa hög musik (men ändå kunna höra den), men tycker även att de funkar bra för att sova ombord.
De är små, gjorda i silikon (så kan återanvändas och tvättas vid behov), enkla att stoppa in och sitter bra (även i mina öron trots att jag ofta har problem med hörlurar som trillar ur), har en liten och smidig förvaringsask, och de kostar bara 60 SEK, så skulle en propp åka ur när man sover på en flight och försvinna så är det inte hela världen.

Happyears |

Går att köpa på DesignTorget (t.ex. på Arlanda).

Jag dansar mycket och har därför alltid ett par öronproppar med mig i fickan. Jag testade lite olika, men sedan jag hittade HappyEars så har jag varit väldigt nöjd med dem och använder bara dem.
Givetvis optimerar jag alltså för att dämpa hög musik (men ändå kunna höra den), men tycker även att de funkar bra för att sova ombord.
De är små, gjorda i silikon (så kan återanvändas och tvättas vid behov), enkla att stoppa in och sitter bra (även i mina öron trots att jag ofta har problem med hörlurar som trillar ur), har en liten och smidig förvaringsask, och de kostar bara 60 SEK, så skulle en propp åka ur när man sover på en flight och försvinna så är det inte hela världen.

Happyears |

Går att köpa på DesignTorget (t.ex. på Arlanda).
Bra tips! Köpte nu på Apotea (36 kronor, med rabattkod 10% blev det 32,40 SEK). Syns inte, sitter skönt, dock lite svåra att gripa tag i när de ska tas ut.

Toppen