Senaste nytt

Tips på boenden på St Maarten

Najk

Medlem
Hej!
Vi ska åka till St Maarten nästa påsk och undrar om det är någon som har tips på områden och boenden?
Vi är en familj med två barn 15, 17år.
Ni som varit här innan, vilket område på ön tycker ni är bäst?
Har ni tips på boenden som ni har varit nöjda över?

Fokus kommer vara sol och bad så fina stränder är det viktigaste, och gärna nära till bra restauranger.

Bor helst på hotell men kan även tänka oss Airbnb om vi inte hittar ngt bra hotell.

Bodde i Orient Bay över jul/nyår tyckte området var suveränt! Överlag var jag glad att bo på Franska sidan över den nederländska, färre amerikanska turister som var där på en festar resa. Rekommenderar att ni hyr en bil. Bodde bo detta boendet https://www.vrbo.com/sv- se/semesterhus/p2580670a?dateless=true Ligger i ett inhägnat område så det kändes tryggt och bra och många trevliga restauranger i närheten. Vet inte om de har löst sig ännu, men om du har Tre så fungerar inte mobilen på den nederländska sidan. Glöm inte ta med cash, USD funkar på båda sidorna av ön.

Bor just nu i Philipsburg, på Seaview Beach Hotel.
Inget märkvärdigt hotell, men jag och polaren har dom enda 2 rummen med (gemensam) stor terrass. Borde vara perfekt för en familj att bo i dessa 2 rum, om man kan få in en extrasäng om barnen inte vill dela.
Stranden här är perfekt.
Jag trodde Philipsburg skulle vara mer livat, men är tydligen lågsäsong nu, mycket är stängt.

Priserna på Hotels.com fladdrar väldigt, men jag lyckades boka ett rum på Simpson Bay Resort, Marina & Spa 7 nätter för 7100:-
Det var väldigt bra hotell och läge. Egen strand, strandbar, flera restauranger, nära till allt annat i Simpson Bay, och en kort bilfärd till Maho Beach, Mullet Beach mm.
Om priserna inte skiljer mycket, boka The Villas at Simpson Bay Resort istället. Samma hotell, men rum med bättre utsikt närmare stranden.

Har bara varit där i juli 2 ggr och det är lågsäsong.

Men får du bra priser på Royal Islander (finns 2) så är det väldigt bra utsikt för att titta på flygen. Plage betydligt bättre pool område, terrace bättre översikt av runway. Gångavstånd till Mullet Bay för bra strand.
Maho är ju lite "party" med mycket liv, på gott och ont. Kan vara kul ta 1-2 nätter här i början eller slutet av semestern, se planen starta och landa har ju sin charm.

Bodde nu senast även på Grand Case i ett hus med 8 separata rum. Mitt på stranden och massa ställen för mat och drycken runt knuten. Boendet finns bara på Airbnb och booking, heter Residence Mogador.

Har också bott på Simpson Bay Resort. Helt okej, men inget märkvärdigt. Väldigt många amerikanska turister.

Bara varit en gång på ön. Vi valde att lägga vår vecka på den franska sidan och var mycket nöjda med att bo på Love hotel i grand case.
Därifrån använde vi lokala chaffisar för att ta oss dit vi ville.
orient bay blev favoritstranden.
kan också varmt rekommendera en dagsvistelse på pinel island

Priserna på Hotels.com fladdrar väldigt, men jag lyckades boka ett rum på Simpson Bay Resort, Marina & Spa 7 nätter för 7100:-
Det var väldigt bra hotell och läge. Egen strand, strandbar, flera restauranger, nära till allt annat i Simpson Bay, och en kort bilfärd till Maho Beach, Mullet Beach mm.
Om priserna inte skiljer mycket, boka The Villas at Simpson Bay Resort istället. Samma hotell, men rum med bättre utsikt närmare stranden.

Bodde där några nätter när vi va på SXM nu över nyåret. Bra stora rum med kök.

Bodde även på Sonesta Maho Beach All Inclusive vid Maho Beach. Bra all inclusive med bra käk o dricka, flera olika restauranger. Perfekt för barnfamiljer. Promenad från deras stranden till Maho Beach-delen.

Sen bodde vi på Hotel La Plantation vid Orient Bay. Även det bra men såklart mer franskt, liten pool dock stora Villas man bodde i.

Tyckte villas på Simpson Bay mer var vanliga hotell rum. Valde man ej Villas delen fick man ju en egen lägenhet. De hade dessutom flera olika pooler och egen närbutik.

Toppen