Senaste nytt

Tips på bästa färdväg från Heathrow till Hilton London Bankside - t-banestrejk i helgen

igelkotten

Medlem
Enklast är nog tåg in till Paddington och sedan vanlig black cab därifrån. Jag rekommenderar att du bara blippar kortet i spärren till Heathrow express / Tfl rail - du kan hoppa på valfritt tåg på det viset. Korrekt summa debiteras när du blippar ut. Enda undantaget är om du köper Heathrow Express online så pass tidigt att du kan få det riktigt billigt. Om det är ordinarie pris bör du aldrig köpa biljett i förväg.

Du kan använda appen Free Now under helgen för att kunna få tag på taxi utöver uber/bolt (appen har både rideshare och vanlig taxi). Det har varit kaos med taxi och uber dock senaste månaderna, med långa väntetider (om man ens får en bil), så var beredd på att vinka in en taxi från gatan om du ser en ledig. Om du vill ha en inbjudningskod till Free Now kan du PM:a mig.
 

Hachans

Medlem
Enklast är nog tåg in till Paddington och sedan vanlig black cab därifrån. Jag rekommenderar att du bara blippar kortet i spärren till Heathrow express / Tfl rail - du kan hoppa på valfritt tåg på det viset. Korrekt summa debiteras när du blippar ut. Enda undantaget är om du köper Heathrow Express online så pass tidigt att du kan få det riktigt billigt. Om det är ordinarie pris bör du aldrig köpa biljett i förväg.

Du kan använda appen Free Now under helgen för att kunna få tag på taxi utöver uber/bolt (appen har både rideshare och vanlig taxi). Det har varit kaos med taxi och uber dock senaste månaderna, med långa väntetider (om man ens får en bil), så var beredd på att vinka in en taxi från gatan om du ser en ledig. Om du vill ha en inbjudningskod till Free Now kan du PM:a mig.

Detta är bästa sättet. Ta ett vanlig tåg och sen vidare med taxi (eller buss).
 
Mina två London-tips: apparna Citymapper och Addison-Lee.

Den första fixade min resa till Sixt på London Road vid just tunnelbanestrejk. Den andra är mycket bättre sätt att ta hem i slutet av kvällen än att försöka få tag på en black cab.
 

igelkotten

Medlem
Mina två London-tips: apparna Citymapper och Addison-Lee.

Den första fixade min resa till Sixt på London Road vid just tunnelbanestrejk. Den andra är mycket bättre sätt att ta hem i slutet av kvällen än att försöka få tag på en black cab.

Citymapper är guld. Också väldigt bra på förslag på bussrutter, som ger lite gratis sightseeing/scenic route om man sätter sig på övervåningen längst fram!

AD brukade jag använda förr, men senaste månaderna är det alltid helt slut på bilar både när jag använder mitt jobbkonto och mitt privata konto.

Taxi har blivit en riktig pina i London pga brexit i kombination med pandemin (antar jag). Otroligt svårt att få tag på bilar på kvällar, helger och vid bank holidays. Värt att notera taxi-stånd om du ser några sådana, kan vara det snabbaste sättet att plocka en bil. Men gissar också på att du kanske håller dig inom zon 1, så promenad i kombination med buss funkar väldigt bra i de flesta fall.
 

Griffin

Medlem
Det fanns Gold Track för en månad sedan när jag var där, men som SAS-resenär och EBG var jag inte välkommen.
Jag pudlar, minns ju helt fel. Måste blivit en och annan enhet för mycket den berörda helgen! Flög i Go och är EBG, frågade en person som jobbade där om frun (inte EBG) kunde gå med i Gold Track med mig, varpå han bläddrade i en lista i telefonen och svarade att det inte var möjligt för SAS.
 

Maja

Medlem
Kan meddela att Fast track fungerade finfint som EBG & EBD med ekonomibiljett med SAS. Var igenom på 8 min idag klockan 13:20.

Citymapper fångade inte upp dagens t-banestrejk fullt ut. Angav att vi skulle ta t-banan från Southwark vilket inte alls gick som hela stationen var stängd.

B1789707-FF21-4618-814E-A3AF41E18CF8.jpeg

Blev en promenad, sedan buss 148 till Lancaster Gate och sedan promenad till Paddington och TfL-tåget till Heathrow. Hämtade bagagetaggen i maskinen och hade snart lämnat ifrån mig väskan och Fast Track genom security.

Skål från Unitedloungen!

19FE2A73-AE51-4C10-99C5-93FE070B610F.jpeg
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Kan meddela att Fast track fungerade finfint som EBG & EBD med ekonomibiljett med SAS. Var igenom på 8 min idag klockan 13:20.

Citymapper fångade inte upp dagens t-banestrejk fullt ut. Angav att vi skulle ta t-banan från Southwark vilket inte alls gick som hela stationen var stängd.

Visa bifogad bild 129924

Blev en promenad, sedan buss 148 till Lancaster Gate och sedan promenad till Paddington och TfL-tåget till Heathrow. Hämtade bagagetaggen i maskinen och hade snart lämnat ifrån mig väskan och Fast Track genom security.

Skål från Unitedloungen!

Visa bifogad bild 129925
Tack för rapport! :)
 
Toppen