Senaste nytt

Tips på bästa färdväg från Heathrow till Hilton London Bankside - t-banestrejk i helgen

Maja

Medlem
Har lyckats pricka in den västa tänkbara helgen att åka till London verkar det som. Dels är det bankholiday, The Queen's Platinum Jubilee Central Weekend, t-banestrejk och väderprognosen för hela helgen utlovar en faslig massa regn.

Inser att det inte kommer bli lika smidigt att åka kommunalt i helgen och att jag behöver sätta min i alternativa färdsätt. Att ta en Uber känns som om det kommer bli väldigt dyrt med tanke på stängd t-bana och dåligt väder ovanpå det.

Landar med SAS klockan 19:50 imorgon på Heathrow och ska ta mig och 13-åriga dotter till Hilton London Bankside. Hade normalt bara hoppat på t-banan och bytt vid Green Park och sedan gått från Southwark station. Risken finns att de stänger ner stationer med kort varsel på kvällen. Tips om andra alternativ? Heathrow Express finns, men då ska jag ta mig från Paddington station och det blir en rätt rejäl promenad om t-banan inte går därifrån...

Måndag den 6 juni är det dags för hemresa och då är det nog helt kört gällande t-banan då det är utannonserat att det ska vara en Major tube strike (Tube strike - Transport for London

Tips på färdväg mottages tacksamt!

Fast track på Heathrow har jag väl inte tillgång till heller när jag åker SAS Ekonomi som EBD? Hittade inget att Star Alliance Gold hade någon dedikerad Fast track på Heathrow (Gold Track - Star Alliance Förstått att köerna även kan vara massiva på LHR. Någon som har en lägesrapport från Terminal 2 senaste dagarna?

Tack på förhand!
 

plover

Medlem
Vanlig hederlig London-taxi brukar ju funka alla tider på dygnet, då är det taxameter och ingen spontan rip-off, kommer inte ihåg om det går att
förboka på LHR
 
Toppen