Senaste nytt

Tips på att göra i Honolulu under drygt 8 timmar?

Hyr en bil, kör Pali Hwy till Kailua. Där kan du en sen lunch vid Kailua bay och doppa fötterna. Vägen tillbaka kan du ta Likelike Hwy.

Hyr en bil, kör Pali Hwy till Kailua. Där kan du en sen lunch vid Kailua bay och doppa fötterna. Vägen tillbaka kan du ta Likelike Hwy.

Absolut ett bra tips men jag skulle enbart rekommendera det om man är hyggligt i fas med tidsomställningen. Kommer man direkt från Europa med 12 timmars tidsskillnad i kroppen kanske jag skulle vara försiktig med nöjeskörandet. Nu vet jag inte rikitgt ihåg trådstartarens resplaner så det kan ju vara så att NotRyan är hyggligt i fas.

Måste nog säga Pearl Harbor på denna. Det får du inte missa.

Helt rätt. Problemet är emellertid att man släpper bara in 4000 personer per dag och biljetter måste bokas (långt) i förväg. Vissa biljetter släpps dock samma dag men då måste man vara där och stå i kö tidigt på morgonen.
Min åsikt: Mighty Mo är fantastisk att besöka. USS Arizona monumentet är inte så mycket att se - mest känslan av att ha varit där.
Tips: "billig" transport i Honolulu: http://hawaii23.com/

Jag instämmer också i denna utflykt. Kailua är definitivt min favoritplats. Hyra ett hus här nära stranden. Det är en av de härligaste stränder i världen där man dessutom nästan är ensam. Raka motsatsen till Waikikki. Ta en lunch på fiskrestauranten Nicos. Vägen tillbaka skulle jag valt väg 72 som går längs kusten förbi många härliga surfställen. Här får man verkligen uppleva det mer exotiska Hawaii. Räcker tiden så ta ett till dopp i Hanuma bay och mata fiskarna (dock en turistfälla med massor av turister).

Pearl Harbor är ju ett måste men det kan som mämns vara svårt att få platser.

Sedan borde det ju vara straffbart att bara stanna så kort tid på ett sådant toppenresmålsom Hawaii:D

Är det inte bara Arizona Memorial som man måste ha biljett till? De andra delarna är det inte maxtak på besökarantalet?

Som flera andra skriver skulle jag lämna Honolulu och bila till norra eller östra sidan av ön.

Toppen