Senaste nytt

Tips om "Väska som ska få plats under sätet"?

Bat

Medlem
Har haft min ryggsäck / laptop väska i över 10 år nu och det är nog dags att uppgradera den. Det är en rymlig ryggsäck med många olika små fack så har varit väldigt praktiskt på alla sätt. Reser jag 1-2 nätter så klarar jag mig även med den som enda väska. Reser jag 1-2 veckor med bara handbagage kan jag ha den som lite extra kapacitet. Maxar jag inte packningen i den så går den in under sätet och funkar som "Personal item".

Så, vad har ni för rekommendationer att uppgradera till? Vill gärna ha flera fack för att kunna separera laptop/hörlurar/sladdar med lite extra kläder t.ex.

Jag skaffade nyligen en Thule Aion 28L med tanken att kunna ha den som reseryggsäck eller enda handbaggage för korta resor (över dagen eller enstaka natt).

Väldigt nöjd än så länge, genomtänkt design med alla fack man (jag) kan tänkas behöva. Har en del smarta features som avdelare för smutsiga/fuktiga kläder samt expanderbar till 32L.

Har än så länge bara använt den som handbaggage på en längre resa och tycker den fungerade riktigt bra. Gillar att ha ganska mycket i handbaggaget även med incheckat baggage och hade inga som helst problem att få plats med allt. Har dock inte hunnit testa att ha den under sätet framför i economy. Borde inte vara några problem, men fullpackad kan det nog bli rätt tight.

Lite speciellt material, så var beredd på det.

Har haft min ryggsäck / laptop väska i över 10 år nu och det är nog dags att uppgradera den. Det är en rymlig ryggsäck med många olika små fack så har varit väldigt praktiskt på alla sätt. Reser jag 1-2 nätter så klarar jag mig även med den som enda väska. Reser jag 1-2 veckor med bara handbagage kan jag ha den som lite extra kapacitet. Maxar jag inte packningen i den så går den in under sätet och funkar som "Personal item".

Så, vad har ni för rekommendationer att uppgradera till? Vill gärna ha flera fack för att kunna separera laptop/hörlurar/sladdar med lite extra kläder t.ex.
Du låter som den perfekta Tumi kunden?

Tack för alla bra svar! Lutar nog mot Osprey'n, ser känns som bra balans mellan pris/prestanda. Jag hittade även en stor mängd alternativ på Amazon (så klart) och som riktigt budget alternativ tyckte jag ECOHUB hade några som såg bra ut på pappret ("ECOHUB Ryanair Cabin Bag 40x20x25 Travel Carry-on Backpack Recycled PET Eco-Friendly Underseat Luggage Bag 20L") men lite fundersam över hållbarhet över tid.

Sammanträffande om du väljer Osprey. Fick nu på morgonen...

Screenshot 2024-11-22 at 09.16.01.png

Maskinöversatt websajt med måtten i tum! I cm blir det 43x30x15.

Vi har gett den här typen av utbyggbar reseryggsäck. Det är en väska som får plats under sitsen. Köpte dem för under $50.

Måtten är 51x33x15 cm oexpanderad, och 30 cm tjock expanderad.

Jag köpte en sådan här för Lufthansa: https://www.dustin.se/product/5011135521/. Billlig, men verkar ganska välgjord. Lagom antal fack för mina behov. Har den bara till elektronik och necessär. Måtten är 40x31x13 cm.

Jag har oftast ett vanligt handbagage också, i max-storlek.

Last edited:
Toppen