Senaste nytt

Tips om semester sommaren 2016!

För ca 4 år sedan var Perenthian Islands verkligen bra. Nu vet jag dock inte!

Har varit på Perenthian Islands ett flertal gånger, sista gången var för ca 10 år sedan. Jag vill gärna behålla minnet som paradisö och vill därför inte åka tillbaks dit med tanke på vilken exploatering ön genomgick under de sista gångerna vi besökte den.

Roatan i (utanför) Honduras kan jag rekommendera. Framförallt byn West Bay där det finns ett jättefint snorkelvänligt korallrev bara 20 meter från stranden (och stranden själv är också otroligt fin). Det är en del hotell där men jag tyckte iaf (november 2013) att det kändes hyfsat litet och oförstört. Beror förstås på vad man jämför med. Nu var det visserligen lågsäsong när jag var där, så stranden var nästan folktom hela dagarna.

United flyger direkt till Roatan från IAH, men det är ju mer hardcore att flyga till San Pedro Sula (staden i världen med flest mord per capita, iaf för nåt år sedan) och ta sig till ön med buss och båt. :)

Roatan i (utanför) Honduras kan jag rekommendera. Framförallt byn West Bay där det finns ett jättefint snorkelvänligt korallrev bara 20 meter från stranden (och stranden själv är också otroligt fin). Det är en del hotell där men jag tyckte iaf (november 2013) att det kändes hyfsat litet och oförstört. Beror förstås på vad man jämför med. Nu var det visserligen lågsäsong när jag var där, så stranden var nästan folktom hela dagarna.

United flyger direkt till Roatan från IAH, men det är ju mer hardcore att flyga till San Pedro Sula (staden i världen med flest mord per capita, iaf för nåt år sedan) och ta sig till ön med buss och båt. :)
Intressant, fick lite varierande reaktioner kring Roatan.
Erfarenheter från Roatán, Honduras? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vad förväntar du dig i ett forum där många kreativa medlemmar funderar över hur man maximera intjäning på miles på en resa mellan ARN-GOT, genom att försöka hitta en routing via Helsingfors, Athen och London:D:D:D

Jag syftade mest på att jag själv ändrat "kurs" och nu är inne på Asien trots allt :) Vi kollar nu närmare på alla resmål som dykt upp och även en del nya som Tioman Islands, tack för alla tips hittills!

Toppen