Senaste nytt

Tips om prisvärda deals, med fokus på ekonomiklass

Hachans

Medlem
Jag bokade just en resa till Panama City för att hänga med sambon som ska på uppdrag där. Resdatum i maj.

Tänkte resa eco med Air France pga billigast, och insåg då att premium eco i många fall ligger under eco light med några hundralappar. Jag antar det är en kampanj men vet inte vilka destinationer det gäller eller så, men kan vara värt att hålla utkik efter.
 

Lonelyflyer

Medlem
Köpenhamn-Wien med Austrian går att få för ca 1060 SEK t o r med perfekta tider för en weekendresa under juli-augusti. Har man Star Alliance-guldkort så ingår så klart lounge (senatorlounge i Wien!) och jag förväntar mig även fast track. Om man inte bryr sig om Star Alliance-förmånerna kan man mixa med Ryanair. Det är enkelt att hitta datum med Google Flights:

Visa bifogad bild 140690
Körde en sväng till Wien förra helgen från Arlanda- bokade t/r för 1200 ut lördag och hem tisdag. Austrian flög
Går att hitta bra priser om man kan flexa nån dag och inte måste åka fre-sön.
 

Tamas

Medlem
Kikar på möjliga höstlovresor och stött på lite intressant fenomen. Verkar att spanska destinationer från GOT prisas mycket bra när SK kombineras med Air Europa.
T.ex. GOT-AGP-MAD 29/10, hem MAD-PMI-GOT 4/11 för 2500:-
Enkel GOT-AGP-MAD är runt 1700:-, då kan man hoppa av i Malaga men lite svårt att hitta returen för billig peng isf.

Finns fler T/R ner mot 2000:- eller under om man är flexibel med flygtider och rutter. Tyckte det var nog bra när GOT-AGP-GOT i SAS GO Light går för nära 6000:- på dessa datum. Ska bara klura ut hur man kan hoppa av i Malaga alt. Palma.
 
Toppen