D.A skrev:Hej Capa,Ett besök till milford sound är ett absolut måste. Min syster och jag tog bussen dit (otroligt fint scenery!) och tog en båttur på några timmar, sedan helikopter (med bergstopp landning) tillbaka till queenstown. En fantastisk resa. Vet dock inte hur det är att övernatta där och jag skulle absolut rekommendera flyg/helikopter hem då bussresan är lång (7h om jag inte missminner mig) och du vill maximera din tid i queenstown.Mt Cook är ett grymt område med massor av fina leder att vandra. The hermitage är ett bra hotell i Mt cook. Har du tight om tid skulle jag nog maximera tid i queenstown(/wanaka om du vill pröva canyoning!) (man kan lätt lägga en vecka i Q) och köra några bergsvandringar i det området, och sedan flyga till Christchurch/hem.Kan tyvärr inte ge tips på hotell då jag alltid bodde på backpackers.Bra restauranger? The Fergburger, legendarisk hamburgerrestaurang! Finns en anledning till varför den är nästan öppen hela dygnet runt och det alltid är sjukt mycket folk där. Annars finns det nog finare mat, andra kan nog ge tips om det.Queenstown är äventyrets mecka. Jag såg skyltar för horseback riding men prövade aldrig pga allergi. Vingårdar? ja, massor! Vandringsleder?
Seven Best Day Hikes in Queenstown - In A Faraway LandHör av dig om du har några mer frågorps. Definitivt pröva på the Luge, helt galet roligtD.AKlicka för att utvidga...