Senaste nytt

Tips mat och dryck Tallinn?

Rickard_O

Medlem
Slänger in några nya tips efter ha provat nya ställen i Tallinn.

Restaurant Odessa, absolut bästa mat jag ätit i Tallinn, magisk chicken Kyiv, deras vareniki bara smälte i munnen, absolut godast jag ätit, då har jag ändå ätit ett par om man räknar in polska pierogi i samma släkte!
Detta ställe är ett måste om man är i Tallinn skulle jag säga, enkelt att boka bord online.

Blev även ett besök på Pelmen Kohvik, riktigt bra Pelmeni här! Åt en en med fläsk och nöt och den va god, perfekt ställe att smita in på en lunch eller om man kan tänka sig en lite tidigare och snabbare middag då dom stänger ganska tidigt!

Lite tema på maten som ni märker, två kvällar med ryskt/ukrainskt och mittenkvällen blev det Phó Bar som va mer än godkänt även det!

Cocktails dricker man på Botaanik, detta ställe höll riktigt hög nivå!
Priserna va kanske lite höga för att vara i Estland, men det levde upp till priset så absolut värt ett besök!
Kan vara bra att boka bord, vi smög in och hade lite tur och fick ett bord, stället är väldigt litet, 5-6 bord enbart och personalen är toppklass!

Om någon varit på Hemingway i Prag så håller jag detta stället lite under det pga priserna och att glasen kanske inte va i min smak helt, men man bör gå hit och ta minst en drink iaf!
 
Toppen