Senaste nytt

Tips mat och dryck Tallinn?

Judas kiss

Medlem
Hej,

På g till Tallinn för ett par dagars semester. Några tips på frukost/lunch/middags hak? Bra pubar?

Tack på förhand
 

Autonom

Medlem
Restaurangen Thai Boh.

Goda maträtter samt skön, knäpp, diffus inredning. Får mig alltid att tänka på filmen Fear and Loathing in Las Vegas med Johnny Deep.

Som om inredaren var hög på allehanda droger som går att få tag på :D

Nu var det några år sen jag var där men många kvällar så var det fullbokat oavsett dag.

Mycket god mat.

Kanske bra att boka bord.
 

Judas kiss

Medlem
Tackar!
Sent ute men hoppas att man får en plats på thai boh. Såg fear and loathing senast i onsdags så minnet är färskt.

Edit: Lyckades lösa ett bord!
 
Last edited:
Om du gillar pannkakor, såväl traditionella som nytänkande så rekommenderar jag Pub Kompressor, billigt, mätande och gott!

Skulle du sakna de skandinaviska bakverken såsom kanelbullar rekommenderas ett besök på Røst Bakery och vill du äta billig mat som smakar bra till en fantastisk vy och med medioker service rekommenderas ett besök på St. Patrick's Pirita Supluse pst. 1.
 

pswe

Medlem
Skybaren på Radisson Collection är trevlig om det är en fin sommarkväll.
Bra italienare i gamla stan som alltid levererar är Controvento.
Blir det riktig värme och du behöver bada så är stranden på väg ut mot Viimsi fin.
 

Rickard_O

Medlem
Restaurangen Thai Boh.

Goda maträtter samt skön, knäpp, diffus inredning. Får mig alltid att tänka på filmen Fear and Loathing in Las Vegas med Johnny Deep.

Som om inredaren var hög på allehanda droger som går att få tag på :D

Nu var det några år sen jag var där men många kvällar så var det fullbokat oavsett dag.

Mycket god mat.

Kanske bra att boka bord.
Instämmer att Tai Boh hade god mat, var där i höstas!
 

SK989

Medlem
Köttrestaurangen Siga la vaca kan jag rekommendera. Besök gärna området Telliskivi nära järnvägsststionen - där ligger flera coola barer och kul restauranger (F-hoone t.ex.) som är roligare än i gamla stan (Siga la vaca ligger i närheten men inte just där). Vill du besöka en bar med mer lokala gäster än turister (men visst hittar nån turist dit ibland) kan jag rekommendera TOPS i centrala stadsdelen Kalamaja, adressen är Soo 15. Ibland har de DJ.

Vill du gå på ett kafé var tiden stått still sen 1980 (det är omedvetet, inte en temarestaurang) i centrala Tallinn - besök Energia på adressen Kaubamja 4. De har såväl smörgåsar, lagad mat som bakverk (och alkohol). Den lagade maten finns på en handskriven meny på en griffeltavla (på estniska). Vill du välja mat från en buffé med estnisk husmanskost gå till Lido Solaris (ligger i ett köpcentrum i centrala Tallinn). Man betalar dock för den mat man tar, inte buffépris.

Sist ett tips om en bra georgisk restaurang utanför stan - Pirosmani heter den. De har mest platser utomhus vid en skog, så åk bara dit om det är bra väder. Adressen är Üliõpilaste 1 och det går absolut att krångla sig dit med buss på 20-25 minuter men jag skulle ta en taxi. Tulika takso är inte billigast men de kommer i vart fall inte blåsa dig.
 
Last edited:
Toppen