Jag önskar också gärna hotelltips på Koh Kood!
Var där 5 nätter i november och flickvännen bokade in oss på "The Beach Natural Resort@Koh Kood,Trat". Vi bodde i just den Ocean Front Villa som visas när man öppnar sidan och vill mena att det var den vackraste solnedgången jag upplevt. Trevlig och välvillig personal, bra vatten med fina snorklingsmöjligheter i lagunen och väldigt avslappnande. Minus för mat och dryck på anläggningen. Mycket dyrare och, framförallt, MYCKET sämre än på "vanliga" restauranger på ön. Även frukosten var undermålig. Dessvärre ligger resorten lite avskilt så man måste hyra vespa för att kunna ta sig från resorten och eftersom det inte finns någon belysning på vägarna vill personalen att man skall vara tillbaka senast 18. Detta struntade vi högaktningsfullt i och kom tillbaka vid 23 varje kväll. Det är mycket begränsat med trafik på ön så inga problem att köra vespa även om vägarna ibland är väldigt leriga..
Det finns ett antal resorts som ligger "bättre till" om man vill ta sig till restauranger utanför anläggningen (den mesta bebyggelsen finns kring flodmynningen på västsidan) men om jag någonsin åker tillbaka tror jag ändå valet kommer falla på The Beach. Mycket trevligt ställe överlag.