Senaste nytt

[Tips] Japan-Söderhavet i Air New Zealand Business class, 20.000 UA miles per enkel

Gus

Medlem
Verkligen bra deal. Jag har 43000 mileage plus poäng, man blir ju sugen på detta. Men det verkar vara dyrt att sedan köpa en enkelbiljett tillbaka till fastlandsasien.
 

airborn

Medlem
Jag har ringt till UA MileagePlus call center i USA och har frågat om det går att flyga Tokyo-(NZ)-Auckland-(NZ)-Papete(Tahiti).

Ja, det går sa hon. Så länge man inte stannar i Auckland, det är 20,000 miles per enkelresa i Business class som gäller.

Detta stämmer om man bokar enkelresor, om du bokar Tur och retur på samma PNR tillåter UA ett stopp (på antingen ut eller hemresan) även i ett högre poängzon.
 
Jag försöker hitta en award availability på United websida för nästa år (NRT-NAN) i C och det blir nästan alltid mixed cabin från NRT till AKL. Ska kolla igen och igen med olika datum :)
 
Last edited:
Detta stämmer om man bokar enkelresor, om du bokar Tur och retur på samma PNR tillåter UA ett stopp (på antingen ut eller hemresan) även i ett högre poängzon.

Jag har kollat award availability på Uniteds websida idag och vill åka Tokyo-AKL-NAN i februari. Kan jag också göra fri stopöver i AKL? ska jag välja multi-city? Jag har provat det men det kräver mycket mer poäng och inte 40k i C när jag skulle bekräfta trots jag valde Award saver. Tack så mycket:)
 

Dr. Miles

Expert
Jag har kollat award availability på Uniteds websida idag och vill åka Tokyo-AKL-NAN i februari. Kan jag också göra fri stopöver i AKL? ska jag välja multi-city? Jag har provat det men det kräver mycket mer poäng och inte 40k i C när jag skulle bekräfta trots jag valde Award saver. Tack så mycket:)

Om jag har förstått rätt, kan du inte lägga stopover på United.com utan du behöver ringa till deras Call Center.
Online bokningssidan klarar inte räkna stopover.
 
Om jag har förstått rätt, kan du inte lägga stopover på United.com utan du behöver ringa till deras Call Center.
Online bokningssidan klarar inte räkna stopover.


Tack. Jag tror det kostar 25$ när man ringer till deras call center. Men det är ok om jag kan göra stopöver i AKL samt åka med SQ i C, om det finns availability. Har hittat på deras webbsida C class med TG(380),NZ ut och hem i februari. SQ är alltid fullbokad i C (både nästa månad och februari nästa år), kanske pga att jag ser inte all availability. Jag har läst "MileagePlus Premier members may receive better search results by signing in." Jag kanske ska registrera på ANAs mileage club med workaround, för att se mer availabilty och sen ringa till United:)
 
[Tips] Japan-Tahiti i Air New Zealand Business class, 20,000 United miles per enkel

Nu har jag använt mina United miles och bokade NRT-NAN i C class i februari. Det blev ca 14,500sek för 2 personer (miles + skatt). Mycket värd för pengarna. Tack så mycket till bc.se ;)
 

Stefan62

Medlem
För de som inte har United miles, det går att köpa miles från Uniteds webbsida.

Att köpa 20,000 United miles kostar 753 USD inkl. skatter & avgifter. Vilket är grovt 5,000 SEK.

10,000 SEK + skatter(United MileagePlus tar inte bränsletillägg) för Tokyo/Osaka-Auckland-Papete/Nadi(Fiji) t/r i Business class är inte dålig deal.

Det här verkar ju väldigt bra - men har jag fel om jag misstänker att det kan vara ont om award-seats?
 
Toppen