Senaste nytt

Tips inför Swiss First

Är det olika beroende på destination?
När jag ankom Singapore med Swiss First eskorterades bara HON-passagerarna. Vid bagagebandet fanns det personal som verkade vilja lasta av HON och First-bagage, men min var inte korrekt taggad (miss av personalen på Arlanda), så den fick jag plocka själv.
Detta var förvisso ett par år sedan.
 

Senator

Moderator
OK. Det var riktigt svagt måste jag säga. Tack.

Ja det är inte helt optimalt. Dock ankomst med hemmabolaget Cathay var lika med noll i First.. "Hej då" var allt jag fick.

Är det olika beroende på destination?
När jag ankom Singapore med Swiss First eskorterades bara HON-passagerarna. Vid bagagebandet fanns det personal som verkade vilja lasta av HON och First-bagage, men min var inte korrekt taggad (miss av personalen på Arlanda), så den fick jag plocka själv.
Detta var förvisso ett par år sedan.

Så bör det vara. Jag har varit med om att inte få ankomstservice.

I Singapore har inte ens SQ F någon ankomstservice.

Det är tyvärr olika från out-station till out-station. Jag gissar det beror delvis på vad lokala myndigheter tillåter, men också vilka resurser som finns. Swiss bästa station i mitt tycke är JFK. Där har jag räddats flera gånger med grym service på inkommande.
 

Senator

Moderator
Ja det är inte helt optimalt. Dock ankomst med hemmabolaget Cathay var lika med noll i First.. "Hej då" var allt jag fick.





Det är tyvärr olika från out-station till out-station. Jag gissar det beror delvis på vad lokala myndigheter tillåter, men också vilka resurser som finns. Swiss bästa station i mitt tycke är JFK. Där har jag räddats flera gånger med grym service på inkommande

.
Slipper man lång kö till immigration?

Guidas genom hela processen till bagagebandet. Slussas förbi alla köer. Några gånger har det varit sjukt mycket folk. Alltid under 15min från dörren öppnar till AirTrain med handbagage.

Samma service i Miami.

Tyvärr är denna borta på JFK. Anledningen blev sagt vara US CBP som inte tillåter det längre.


Hej, har någon ett nummer till Swiss first class kundsupport?

You got Mail!
 
Toppen