Christiansson
Medlem
Jag glömde att nämna Nicolas Feuilatte som är kul om man vill se en helautomatiserad ultramodern tillverkning. När vi var där så diskuterade vi rätt mycket med damen som guidade oss, och vid provsmakningen så korkade hon upp helt galet mycket viner. Vi grät när hon hällde ut Palme d'Or och och ett par årgångschampagner som vi inte fixade att göra slut på. De "billigare" är lite metalliska tycker jag dock, men det kanske bara är för att jag har sett tillverkningen och reklamkampanjerna som syftade till att dränka marknaden (det var därför det var mycket NF på flygen för 8-10 år sedan) ;-) den har hyfsat med utmärkelser och betyg.
Det finns också en del enklare champagner (med ok kvalitet) för 14-16€, sånt som man korka upp precis när som helst och använda i drinkar utan att gräma sig.
Tack, @Johanna hoppas det kommer till nytta!@Christiansson
Vilken fantastisk guide
Japp ;-)@Christiansson Min gissning är att du gillar vin.![]()
Min erfarenhet är att alla vin bolaget köper in som landar på mer än en hundring eller två, är billigast där. Speciellt från de stora husen. Lite beroende på att de köper såna larviga mängder. Enda undantagen jag egentligen sett är när det är extrapriser på tax-free'n. Så generellt skulle jag rekommendera att köpa sånt som inte finns i Sverige.Om man jämför,säg vieve cliqout(gula änkan) den går loss på cirka 400:- här hemma,vad får man ge för en på plats? Eller tex en dom perignon som går lös på cirka 1100:- på systemet? Har prata länge med min far om o göra en resa ner te Frankrike
Det finns också en del enklare champagner (med ok kvalitet) för 14-16€, sånt som man korka upp precis när som helst och använda i drinkar utan att gräma sig.