Senaste nytt

Tips hur man bokar JAL First

Fredah

Medlem
Jag hittar platser med JAL i first när jag söker på Iberias hemsida. Men när jag väljer dom så får jag bara nedan felmeddelande. Kanske är det bara spökplatser som inte går att boka. Jag har iaf kontaktat både iberia och finnair båda säger att de inte kan boka first på JAL. Kanske är det HUACA som gäller men ni som lyckats, hur gjorde ni? Har ni några tips?

1789155304425.png

Jag har sett samma problem via American Airlines men i våras så hittade jag platser på Haneda-Helsingfors så fortsätt leta det kan vara riktiga platser men mer sällan

Ok får fortsätta leta då men hur bokade ni platserna sen? Svaren jag fick från både finnair och iberia antydde ju att de inte kunde bokas. Iberia sa faktisk att de såg platserna ”i can see availability” men blev satt på hold i typ 20min sen fick jag höra att de inte var tillåtna att bokas. Väldigt oklart.

Ok får fortsätta leta då men hur bokade ni platserna sen? Svaren jag fick från både finnair och iberia antydde ju att de inte kunde bokas. Iberia sa faktisk att de såg platserna ”i can see availability” men blev satt på hold i typ 20min sen fick jag höra att de inte var tillåtna att bokas. Väldigt oklart.
Min bokning gick igenom på aa.com utan problem denna gången men som sagt hittat flera platser de senaste åren som inte gick att boka

Hittade plats på british men gick ej att boka online (gick hela vägen till betalsteget sen tog det stop) fick ringa british support som hittade efter lite vägledning.

Har du läst om någon som bokat F med IB?
Med Iberia går det väl inte att ändra bokningen och man får väl inte tillbaka Avioserna om man avbokar en partner flight?

Toppen